Jump to content

Häikkää palliksen jarrutehostimessa


Luki

Recommended Posts

Jumppasin pallikseen 1600 Typ1 -koneen paikalleen; auto seissyt n. 8 vuotta ladossa - jarrut käyty läpi eli vaihdettu nesteet, uusittu mm. takasylkät ja -kengät. Koekäyttö ok ja sitten laskin auton pyörilleen testiajoa varten ja kas kummaa: Kone käyntiin ja liikkeelle, mutta tehostin veti niin sanotusti liinat kiinni eli polkimen alas.

 

Mikäs tällaisen ilmiön aiheuttaa? Tuli mieleen se paineventtiili (Ate) imusarjasta lähtevässä letkussa, sen kiinnitin niin, että Motor => nuoli on imusarjaan päin, loogista? Vai onko niin, että tehostin ei saa korvausilmaa koneen käydessä. Poljin nousee kumminkin ylös, kun sammuttaa ja jarrut toimivat tehostamattomina aivan OK.

 

Heittäkääpäs tietoa / ajatuksia, niin voisi seuraavan kerran mennä tallille paremmalla asenteella... 

Link to comment
  • 6 months later...

Morjesta

 

Mulla oli saman tyyppistä ongelmaa havaittavissa. Jarrutehostimen männän, eli tangon varsi oli ruostunut mahottomasti ja hirtti aina välillä kiinni. Purin tehostimen ja hioin tangon puhtaaksi ja rasvasin, niin ei hirtä enää. Aluksi ajattelin, että vika on jarrusylinterissä, joten sekin meni ensin vaihtoon, mutta turhaan. Toivotaan, että vika löytyy.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...