Guest Tuomo Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Laitetaanpa tänne pientä tarinaa tästä omasta silmäterästä. Viime syksynä löyty ihan sattumalta kaverin vinkkauksen kautta tämmönen kupla. Poistettu rekisteristä vuonna -87 ja työnnetty puuliiteriin..tai luultavasti ajettu. Mitään aikasempaa kokemusta ei ilmajäähytteisistä ollu mut eihän tämä mitään rakettitiedettä voi olla ja opetellaan vaikka kantapään kautta. Meinasi lavetin päälle saanti olla kohtalaisen hankalaa kun mikään rengas ei pyöriny.. Papereita tähän ei löytyny minkäänlaisia mut saahan ne uudet katsastuskonttorilta? No ei saanu kun ei löydy koko autoo heidän eikä trafinkaan tiedoista. Tässä kohtaa iski jo ensimmäinen tuskanhiki että ostinko nyt itelleni postin haku auton jos sitä ei rekisteriin saa.. Trafi aiko selvittää asiaa ja rekisteriotteen kopiot löyty lopulta mikrofilmeistä. Quote Link to comment
Guest Tuomo Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Ensin luulin että eihän tässä nyt hirveitä laitettavia ole..vähä jarrujen uusimista ja pari pikku paikkaa pohjaan. No totuus alko paljastuu painepesurilla pesun jälkeen ja viimestään sillon kun jalka meni läpi varapyöräkotelosta. Mut ei tämä edes paha ollu mitä oon katsellu teidän muiden projekteja. Quote Link to comment
Guest Tuomo Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Lämmönvaihtimet oli melko haperot. Uudet maksaa minun lompakolle mansikoita ja nämä kesät kun on mitä on niin päätin yrittää korjata entiset. Kaveri vinkkaili jo häkävarottimen kattoon asentamisesta mut eihän tuo ole pahemmin kaasut haissu eikä päätä särkeny..korkeintaan sunnuntai ajeluilla on jyskyttäny. Quote Link to comment
Guest Tuomo Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Kuvia tuli otettuu harmittavan vähän ja niissäkin otetuissa on linssi rasvassa tai peukalo edessä. Tarkotus oli pilata madaltamalla ja ähtäröidä omaa silmää miellyttäväksi mut kumminkin tekemättä mitään peruuttamatonta. Siispä droppiolat, cambersäätöpalat ja castershimmit tilaukseen ja akseliin säätöpalat. Nyt jälkeenpäin ajateltuna nuo säätöpalat oisi kannattanu hitsata siten että säädön ollessa keskiasennossa keula oisi ollut normaalilla korkeudella.. Nykysellä rengastuksella 145/65 ja droppiolkien kanssa maavara on nolla akselin ollessa alimmillaan. Täällä korvessa kun asuu ja tiet on mitä on niin kyllä sinne akselin alle pitää ainakin viisi senttiä jäädä...no ensi kerralla viisaampi. Ensimmäisessä kuvassa pelkät dropit Quote Link to comment
Guest Tuomo Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Jaaha..pari kuvaa tuli väärinpäin. Oon tämän tietotekniikan kanssa kun sika ja tuulimylly Quote Link to comment
Guest Tuomo Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Eniten harmaita hiuksia tämän kanssa tuli pakosarjan katkenneiden pinnapulttien kanssa. Neljä katkesi joista kolme lähti hitsaamalla mutteri kiinni nysään..tosin niitä hitsattuja muttereita oli aika iso kasa lopulta pajan lattialla. Yhden pultin jouduin poraamaan pois ja laittaman vastamutterin pakoaukon taakse. Ennen katsastusta tuli vaihdettua/korjattua/säädettyä: Jarrut uusittu rumpuja ja muutamaa jarruputkea lukuun ottamatta Moottorin perusjutut..venttiilin säädöt, sytytykset, tiivisteet, öljyt, tulpat ym Polttoainelinja pohjaa pitkin Kaasuttimen korjaussarja Iskarit ja etuvakaaja Katsastusaika oli varattu huhtikuun loppuun mutta mistään ei saanu selvää vastausta saako rekisteröintikatsastukseen ajaa jos on kilvet paikallaan vai pitääkö viedä trailerilla. No luotin tuuriini ja ajoin..eipä tuosta sen enempää sanomista tullu mitä nyt katsastusmies tuhahti että ei sitä noin oisi saanu tuoda. Itse auton tarkastuksessa ei kauaa menny mut paperihommissa sitäkin kauemmin..kolme tuntia. Liekkö ollu pelkkä tuhnunen kopio rekisteriotteesta ja luovutustodistus uusi juttu paikalliselle asemalle. Huomaa maalatut köyhänmiehen valkokyljet Quote Link to comment
Guest Tuomo Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Eipä se leiman aiheuttama kestohymy kauaa kestäny kun kupla päätti nöyryyttää kuskiaan paikallisella vappuajelulla. Startatessa rupesi kuulumaan hirvee pajatus konehuoneesta. Syyksi paljastu kierteineen pihalle lentäny sytytystulppa. Kierteet korjasin ihk-kierteenkorjaussarjalla kannen ollessa paikallaan. Paljon vaseliinia välillä kierretappia puhdistaen ja perään vielä letkulla paineilmaa pakoventtiilin ollessa auki. Piti lausuu pari kertaa isä meidän-rukous ennen starttausta mut kierre pysy paikallaan eikä tainnu lastujakaan sylinteriin jäädä. Quote Link to comment
Guest Tuomo Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Ja kun on himo päästä ajamaan niin jotain aina unohtuu..tällä kertaa pyöränkulmat. Neljän sentin aurauskulmaa ei rengasvanhus arvostanu :D Noo mitäpä niittä nastarenkailla kesäautossa. Muovinen rinkeli ei oikein miellyttäny silmää ja sen paikalle vaihtu vanhempi malli. Pyyhkimien viikselle joutu vähän rälläkkää näyttämään mut muuten se istukin paikalleen ilman sen kummenpia ponnistuksia. Ratin keskiönä saa paremman puutteessa toimia spraypullon korkki. Quote Link to comment
Guest Tuomo Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Sitten sitä vannetta, rengasta ja perää yksi pykälä alemmas.. Tein itse..säästin. Kuplan keskiö ja golf 4:n seitsemän tuumaa leveä kehä kävi yllättävän hyvin yhteen..niin hyvin ettei toiseen vanteeseen tarvinnu laittaa edes painoja tasapainotuksessa. Renkaana 195/65 ja edessä 145/65 Tarkotus oisi vielä vaihtaa nuo takavalot vanhempiin ja laittaa säädettävät takalatat mut näillä mennään ainakin loppu kesä Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.