Jump to content

Hiekkapuhalluslaitteen rakentaminen


Guest PeXi

Recommended Posts

Tarkoitus on ostaa 610 l/min tuottava kompura, 10 bar paineen tuotolla ja 200 litran säiliöllä. Lisäksi tarvitaan hiekkapuhalluslaite. Miten hiekkapuhalluslaitteen saisi rakennettua vanhasta kuorma-auton jarruilmasäiliöstä? Rakennusohjeet/hyvät neuvot olisvat tarpeen.

Link to comment
Guest laiska`s custom

letkuun ja suuttimeen kannattaa sitten panostaa,huono suutin tarvitsee huomattavasti enemmän ilmaa ja kuluvut tosi nopeasti.halpahallista saa tiilikärryjä 15-20e ostaa simmosen ja siihen duunailee...on tossa pönttö,voin kuvata sen jos ehin/muistan...

Link to comment
Guest Toheltaja

tuottaako kompura tuon 600 litraa millä paineella? jos tuottaa jopa 5-8 barilla ton ni sitte riittää. Usein tuo tuotto on ilmoitettu 1-2 bar paineilla, eli kun pitäis saada hiekkaa kulkemaan 8 barin paineilla niin tuotto on ku lehmän henkäys...

 

Jos jaksat laskeskella hetken noita liittimien, hanojen, letkujen, hitsaamisten ja kierteiden sorvaamisten hintoja yms niin kannattaa ostaa valmis puhallin, eivät todellakaan ole kalliita. Ja ovat testattuja, itsetehtyjä on joskus paukahdellut huonon hitsaustaidon takia kovemmissa paineissa, silloin ei vakuutuksetkaan päde, jos kyljestä puuttuu valmistajan tiedot yms.

Link to comment
Guest veewee

Mulla joskus paukahti letku halki olkapään kohdalla, kun olin puhaltamassa säiliössä. Voin sanoa, että melkein tuli kurat housuun, kun paukahti sen verran lujaa ja hiekkaa lensi joka puolelta

Link to comment
Guest laiska`s custom

eiköhän 6bar tasanen paine riitä.jossain halpahalleissa olen katellut hiekkapuhalluspyttyjä ja niissä ei ole todellakaan mitään paineastijoiden virallisia hyväksyntöjä.jossain kyseltyäni asiaa vastasivat myyvänsä niitä jollain ihmetuotenimellä ni ei tarvi olla hyväksyttyjä.tein muutama vuos sitten isosta nestekaasupullosta,tulikohan maksamaan 150e 40e nippeleihin ja loput letkuun ja kunnon suuttimeen(100e suutinkaan ei ole viellä mikään paras) kaikki liittimet ja osat saa putkiliikkeestä...

Link to comment
Guest veewee
Mulla joskus paukahti letku halki olkapään kohdalla, kun olin puhaltamassa säiliössä. Voin sanoa, että melkein tuli kurat housuun, kun paukahti sen verran lujaa ja hiekkaa lensi joka puolelta

 

Tällä tarkoitin,että paukkuu ne ammattivehkeetkin. Itse tekemällä saa niin laadukkaan kuin itse haluaa ja yleensä ainakin puolet halvemmalla kuin kaupasta ostettu ns. ammattivehje.

Link to comment
Guest laiska`s custom

paineastiaa tehdessä aina järki mukaan.kun astia on valmis täytät sen vedellä ja koeponnistat sen 15bar ni voi kyllä turvallisin mielin käyttää sen jälkeen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...