Guest Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Rapakon takana on tullut ilmi tapauksia, joissa lisäöljypohjien sisälle on jäänyt isoja paakkuja valuprosessissa käytettyä hiekkaa. Ne on sitten murentuneet ja lähteneet kiertoon kun konetta on ensimmäisen kerran käytetty, ja kuuma öljy on pessyt hiekan irti. Ihan peukalon kokoisia möykkyjä on jäänyt öljypohjan sisäkulmiin jumiin. Tässä malliksi EMPI lisäöljypohjan sisältä löytynyt jööti. Tarkastakaa öljypohjanne ennen asennusta vaikka pienen peilin kanssa, ettei siellä sisällä vaan ole mitään roinaa. Pelkkä paineilmalla puhaltaminen tai huuhtelu ei riitä. Varmasti ottaa päähän jos tommosen takia koko kone menee pilalle: laakerit, laakerikaulat, öljykanavat, jne.. Jan Quote Link to comment
Guest Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Niin juu, sama tietysti koskee kaikkia osia. MITÄÄN ei saisi ottaa suoraan käyttöön tarkastamatta. Kaikki mahdollinen pitää syynätä läpi joka prkl osasta, kun laatu heittelee paljon ja monissa osissa on koneistusvirheitä jne.. Ja jos ei mitään muuta, niin terävät särmät ja valuröysteet pitäisi jaksaa siivota. Esim. sylinterikansissa on paljon valupurseita jäähdytysrivoissa ja kanavien sisäpinnoilla, seetirenkaat ei istu juohevasti kanavan muotoon jne... Kuinka moni hioo nokka-akseleista kaikki terävät särmät sileiksi? Niin vakionokat on tehty VW:llä, mutta virinokat on terävällä koneistys-särmällä.. josta murtuu käytän aikana pieni muruja ja menee öljynkiertoon. Vain pari esimerkkiä mainitakseni :) Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.