Kape77 Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Eli, kuplan jarrupoljinta kun painaa, se menee lähes pohjaan, eli ilmaa... No ilmattiin kahteenkin kertaan ja ilmaa ei ihmeemmin toisella kerralla enää tullut. Fiilis parani hiukan. Lähes pohjaan menee vieläkin. Mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä? Säätää kengät? Aikaisemmin olin jo "säätänyt" kengät. Rehellisesti sanoen en tiedä miten ne säädetään. Tein seuraavasti: Rengas ilmaan ja hulluna meisselillä veivasin rattaita suuntaan x kunnes alkoi ottaa kiinni rumpuun, siitä löysäsin hiukan. Kumpaan suuntaan ja kumpaa ratasta pitää säätää, että kengät saa säätöihin, on mysteeri =) Epöäilen että kengät on vinossa tms. Toinen mitä haulla löysin voisi olla polkimen ja pääsylinterin välinen säätö. Mites se tapahtuu? Quote Link to comment
nalleolut Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 mie vuosi sitten painin kans ilman kanssa! uudet jarruhilut niin sai vissiin 10 kertaa olla ilmaamassa ja säätämässä kenkiä lähemmäksi rumpua! jos uudet ovat niin pumppaamalla asettuvat kohilleen! Quote Link to comment
Kape77 Posted May 17, 2006 Author Share Posted May 17, 2006 Noh, menen pihalle ihmettelemään. Tuollainen kuva löytyi, ropailen sitäkin aikani kuluksi. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 jos ruuvarilla pyöritit yhtä "ruuvia" niin kauan kunnes otti hihna rumpuun kiinni, niin viereistä ruuvia kierrät toiseen suuntaan. Quote Link to comment
Gerbiili Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Ootkos ilmannu pääsylinterin? Jos siellä on ilmaa niin se ei toimi. Se ilma sieltä ei aina pääse itteksee karkaileen. Koita vaikka löysätä paineet päällä sitä yläpuolella olevaa mutteria hieman. Siis jos siinä sellainen on.... Quote Link to comment
Guest Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 kengat saadetaan niin etta ensin loysataan kasijarruvaijerit, sitten saadetaan takakengat niin etta ne laahaa selkeasti puolen kierroksen matkalta, noin perstuntumalta. Sitten testilenkki ja pari kunnon jarrutusta, ja uudelleen rengas ylos maasta ja kokeilemaan miten ne asettui. Yleensa eivat enaa laahaa testilenkin jalkeen. Silloin saadat niita viela lisaa, niin etta kuulet niiden laahaavan hiukan. Taysin hiljaiset ne ei saa olla, silloin ne on liian kaukana. Kun kengat on saadetty ja olet polkimeen tyytyvainen, sitten vasta kiristat kasijarruvaijerin. Eturummut saadetaan samoin, paitsi etta siella ei ole kasijarrua. Eli saadetaan selvasti laahaamaan, ajetana lyhyt 100m lenkki ja jarrutetaan pari kertaa kunnolla, sitten saadetaan taas niin etta ne hiukan laahaa, molemmat kengat. Jan Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 joo,, vinkki tämäkin,, Itse huomasin sellaisen jutskan takajarruissa että jos sylinteriä asentessa ei paina mäntiä kokonaan sisään niin männän vapaaliike pienennee ja jarrut jää laahaamaan .Uskoisin että siinä käy silleen että paine ei pääse palautumaan takaisin riittävästi jarrupääsylinterille ja siitä nestesäiliöön takas,nyt kun pakkasin sylinterit silleen että männät on pohjassa niin jopas loppui laahaaminen "tämä ilmiö tuli kun oli ajanut muutaman kilometrin ",,,,,,, Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.