Guest Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Onko tollasia koskaan tehty vai onko pienin T4 kone ollu aina 1700? Edes mitään poikkeuksia? Mietityttää vähän toi yks tallissa lojunu formulakone. Se oli T4 lohkolla ja ilmeisesti 90mm pytyillä. Oisko siihen tehty joku customkampi sitten? Kampea ei tultu mitanneeksi. Luokassa missä sitä aikonaan käytetty on ilmeisesti kuitenki ollu 1600 limiitti. Quote Link to comment
Guest Kokkis Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Ilmajäähdytteinen supervee käytti 1971-77 nelostyyppiin perustuvaa, mutta alle 1600-kuutioista konetta. Olisiko tarkka kuutiotilavuuus ollut 1588? Moottorit toimitettiin tehtaan jonkun teollisuusmoottoriosaston kautta, kun tosiaan myyntimallistossa ei sellaista ollut olemassa. Koneista saatiin ilmeisesti yli 150 hv, tuplakaasareilla ja patopainejäähdytyksellä, tuuletinta ei käytetty. Quote Link to comment
Guest Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Tuota hainkin, kiitän. Tommonen sen siis pitäs ollakkin. Homman nimi on nyt se, että tutun auto on muutoskatsastettu toistakymmentä vuotta sitten ko tekniikalla ja ahtimella, auto pois rekisteristä. Tohon aikaan ei pahemmin merkkailtu asioita hirveen tarkkaan. Jotta auton saa uudelleen rekisteriin tolla tekniikalla, haluaa paikallinen katsastusinssi jonkun todisteen että ko motti on todellakin se mitä otteessa lukee. Vaikea vain todistaa millään koodilla kun kone ei ole standardikamaa. Omasta mielestä tota ei kylläkään tarttis millään koneen koodilla todistaa niinku inssi haluu vaan ilmottaa että toi aikonaan ollu erikoisvalmiste, kuutiot sitä mitä otteessa ja et se on sellasena aiemminkin tuossa kelvannut.. mutta no.. ei nää aina niin yksinkertasia juttuja ole inssien mielestä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.