Jump to content

Hiekkapuhallus mestat PK-seudulla?

Guest cockjerry

Recommended Posts

Guest cockjerry
Posted

Kysäsempäs vielä täältäkin ennenkun alan soittelemaan, eli tietääkö joku jotain halpaa puhaltamoa pk-seudulla tai max. 50km stadista? Pitäisi Kupla puhaltaa melkein kokonaan :)

Niin ja onko puhaltamoilla ihan tuntiveloitus.. tai minkä hintasia noi puhallukset yleensä on, jos pitäisi puhaltaa esim. alusta?

kiitoksia

Posted

Mun melkein naapurissa.

Ramsimatic, Nummelassa ja Mäyrääntiellä, junaradan kupeessa.

Teollisuusmaalaamo joka myös hiekkapuhaltaa. Muistaakseni 60e/tunti.

Farmariauton helmat ja 4 vannetta meni 30min - 45min, jotain semmosta.

Isoja peltipintoja ei kannata puhaltaa, menee lommolle.

Jan

Guest cockjerry
Posted

Jees.. Täytyisi tosiaan puhaltaa pohja sisältä ainakin ja pyöräkotelot yms.

Vihdissäkin oli yksi puhaltamo, mutta perkele kun ei nimi tule mieleen.

Eli kuplassa menisi aikaa joku pari tuntia.. hinta lienee siinä 100e kieppeillä.

Nopeuttaa varmaan jos itse raapii massoja pois?

Posted
Jees.. Täytyisi tosiaan puhaltaa pohja sisältä ainakin ja pyöräkotelot yms.

Vihdissäkin oli yksi puhaltamo, mutta perkele kun ei nimi tule mieleen.

Eli kuplassa menisi aikaa joku pari tuntia.. hinta lienee siinä 100e kieppeillä.

Nopeuttaa varmaan jos itse raapii massoja pois?

Joo kaikki massa piträä raapia itse ensin veke. Puhallus ei oikein tehoa alustamassaan, tärvääntyy kallista aikaa ihan älyttömästi. Maalattu pelti sensijaan tulee puhallettua todella vauhdikkaasti yleensä. Melko karhea pinta siitä jää, hyvä "teollisuus" pohjamaalin tarttua. Itse taisin ruiskuttaa Tikkurilan Inertaa joka kovettuu tosi kovaksi, ja hioutuu hienosti.

Jan

Guest cockjerry
Posted

Heheeh. Noin 5 tuntia ja kuplasta lähti koppa veke. Oli muutama paikka hitsattu kiinni koriin ja alustaan, joiden takia meni vähän extra aikaa..

HUOMATTAVASTI helpompi/parempi viedä puhallutettavaksi. :)

kiitoksia vain sille, joka kävi hakemassa ne kannet hyvistä vinkeistä. Muuten olisin vienyt kuplan kokonaisena sinne puhaltamoon.

Guest jukka
Posted

Eipä kestä kiittää, Cockeri!

Kaasari muuten pelittää hienosti, voin pistäytyä näyttämässä autoa joskus.

Mulla olis kuplan koppa josta voisit saada korjauspaloja omaasi jos haluat.

Se menee muuten paaliin.

Guest v1lh0-
Posted

Ennen siippoon nestettä vanhaa porintietä helsingistä tultaessa on iso halli jonka katolla lukee lava ja huolto. Siellä on tietäääkseni hiekkapuhallus...Se on siinä hanko-hyvinkään ja vanhan porintien risteyksessä.

Guest cockjerry
Posted

Jeps.. käytiinkin juuri tuolla lava & huollossa tänään kattomassa onko sitä yleensä enään olemassakaan, näyttihän se siellä vielä olevan. :)

Oli muuten jonkun kupla siellä katoksessa juuri tullut puhaltamosta. Kuka tunnustaa? :)

Ei kuulemma menisi kuin tunti, niin kupla on puhallettu. Nehän puhaltaa siellä rekkojen lavoja, joten vehkeet ei oo mitään biltema tasoa. :)

Eikä maksa pal paskaakaan.. ainakaan viimeksi ei maksanut :)

Guest cockjerry
Posted

Tää on just tätä mun tsägää.. auto pitäisi viedä puhallutettavaksi, niin vettä tulee taivaan täydeltä. Vittu jos viikonloppuna sataa, muutan helvettiin täältä perseenreiästä. Joku lämmin maa, aaah. Perkele kun osaisi kieliä kunnolla ei tarvisi homehtua täällä! Menee käämit!

Alkukesästä kun mulla oli prätkä, niin oli saatanan kylmä ja satoi. Nyt kun on kupla, niin taas sataa. :(

sainpas purettua sadepäivän paineet.. :)

Posted

Joo ei ole ollu avokupla liikenteessä päivääkään tänä vuonna..

Laillisesti ny ainakaan.. pientä testilenkkiä ei lasketa :)

Ei harmita yhtään ettei sen uus kone ota valmistuakseen.

(kaikenlaista muuta hommaa kädet täys)

Jan

• 2 weeks later...
Guest cockjerry
Posted

Tuolla Lava ja huollossa on vähän ihme hommaa vittu! Kokoajan luvataan, että on valmis huomen jne. mutta sittenku soittaa ni kukaan ei tiedä mitään. Huomen alkaa sellanen pommitus, että oksat pois.