Jump to content

Eber B2

Guest jjj

Recommended Posts

Olen tuore kuplan omistaja ja ei vielä ole hirveästi kokemusta ehtinyt kertyä muutaman viikon aikana. Minulla on sellainen ongelma kuin eberi lopetti toimintansa eli jos laittaa sen kytkimestä päälle, niin mitään ei tapahdu. Aikaisemmin toimi ihan hyvin, mutta nyt sitten päätti lopettaa toimimisen. Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Tarkoitus on ajella myös nyt talvella, niin olisi mukava, jos tuulilasi pysyisi sulana ja tulisi edes vähän lämmintä ilmaa sisään.

Ei ollut vika sulakkeissa. Katselin tarkemmin eberiä ja siellä oli vipu(ylikuumenemiskytkin?), jota piti vääntää, että alkoi toimimaan. Nyt on tosin sellainen ongelma, että puhallin ei puhalla lämmintä. Puhallin puhaltaa jonkin aikaa kylmää ja sitten sammuu(ja taas pitää vipua käydä vääntämässä). Miten tarkistan hehkutulpan toiminnan? Malli onkin bn2 eikä b2.

Pitääpä itsekin tarkastaa, onko tuo osa tukossa vai onko itse polttoaineletku tukossa. Pakkasten tultua alkoi tämä ongelma. Eberiin tuleva polttoaineletku on kovin ohut(en ole mitannut läpimittaa, mutta todella ohut)->mikä olisi sopiva polttoaineletkun läpimitta? Jos vaikka vaihtaisi koko letkun uuteen...

No niin, vika on nyt paikallistettu. Polttoaineletkun liitos vuosi halkeilujen takia ja polttoaineet valuivat maahan. Laitoin uuden pätkän polttoaineletkua ja lämmitin toimii taas :) Kiitän neuvoista.