Guest saku Posted July 29, 2004 Share Posted July 29, 2004 Miten eroaa kestävyydeltään ns. ristiinporattu kampi verrattuna ei ristiinporattuun kampeen? Onko noita ei ristiinporattuja ollu vanhemmissa moottoreissa vai miten? Onko vauhtipyörän kiinnityksessä jotain eroa em. versioilla? Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted August 4, 2004 Share Posted August 4, 2004 Teoriassa suoraan porattu on vahvempi kuin ristiin porattu. Mutta kun ovat vakokankia, ei ne kumpikaan mahdottomia kestä. Vanhemmat kanget oli suoraan porattuja joihin vauhtipyörä kiinnittyi ilman o-rengasta. Uudemmissa alkuperäisissä kangissa on ristiinporaus ja o-rengastiivistys. Myöhemmin on alettu tehdä myös suoraan porattuja o-renkaalliseen vauhtipyörään tarkoitettuja vakiokampiakseleita. Myyjän mukaan hyviä. Öljyt eivät ala vaahtoutua. Näin kirjoituspöytävastaus. Quote Link to comment
Guest saku Posted August 4, 2004 Share Posted August 4, 2004 Mulla on sitten ilmeisesti tuollainen myöhempi versio tuosta suoraanporatusta akselista kun vauhtipyöränpuoleinen pää näyttäisi olevan samanlainen kuin o-rengastyyppisessä. Ajattelin vaan että voitelu olisi tuossa huonompi kun kauloissa ei ole sitä uraa öljyreikien vieressä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.