Jump to content

Kampiaksilat


Guest saku

Recommended Posts

Miten eroaa kestävyydeltään ns. ristiinporattu kampi verrattuna ei ristiinporattuun kampeen? Onko noita ei ristiinporattuja ollu vanhemmissa moottoreissa vai miten? Onko vauhtipyörän kiinnityksessä jotain eroa em. versioilla?

Link to comment
Guest HanttaP

Teoriassa suoraan porattu on vahvempi kuin ristiin porattu.

Mutta kun ovat vakokankia, ei ne kumpikaan mahdottomia kestä.

Vanhemmat kanget oli suoraan porattuja joihin vauhtipyörä kiinnittyi ilman o-rengasta.

Uudemmissa alkuperäisissä kangissa on ristiinporaus ja o-rengastiivistys.

Myöhemmin on alettu tehdä myös suoraan porattuja o-renkaalliseen vauhtipyörään tarkoitettuja vakiokampiakseleita.

Myyjän mukaan hyviä. Öljyt eivät ala vaahtoutua.

Näin kirjoituspöytävastaus.

Link to comment

Mulla on sitten ilmeisesti tuollainen myöhempi versio tuosta suoraanporatusta akselista kun vauhtipyöränpuoleinen pää näyttäisi olevan samanlainen kuin o-rengastyyppisessä. Ajattelin vaan että voitelu olisi tuossa huonompi kun kauloissa ei ole sitä uraa öljyreikien vieressä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...