Guest Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 AR-lohkoissa voi käyttää jo lyijytöntä (76-), onko tossa tapahtunu aiheeseen liittyen mitään muuta uudistusta ku et venaohjurien materiaali muuttunu? Quote Link to comment
Guest Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 vena ohjurit voit unohtaa jos ajat lyijyttömällä! lyijytön bensa syö kansista seetit.n30tkm ajoin omilla vakio saksalaisilla kansilla lyijyttömällä bensalla jan sit yks pakovena oli niin syvällä seetissä et morjens!ohjurit silti suht ok . se lyijy kun voitelee sitä vena lautasta eikä vena vartta! tää on mun omakohtainen kokemus ja sillä eteenpäin ite elän eli nykyäänkin tankkaan ilmavolsuun 95e bensaa (oktaani riittää vakio koneiseen)mutta lorautan sekaan venasuojaainetta joka korvaa lyijyn.siitä ei vielä kokemusta et onko tosta suojaaineesta hyötyä?ainakaanm ei vielä ole tarvinnut kansia poistaa!! Quote Link to comment
Guest Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Juu kyllähän ne suoja-aineet varmasti jotain auttaa. Mutta nyt päästään todelliseen kysymykseen kysymyksen takana. Onko monilla kokemusta suoja-aineiden vaikutuksesta lambda-antureille? lyijyllistä pensoo eivät kuulemma kestä kauaa mutta kuulemma ei lisäaineitakaan joku biltema-anturi kauaa kestäny. Voinu olla kyl sekunda-anturiki. Luulis että samalla tapaa kävis laajakaistastenki kaa. Ei viittis vaihdella 70e laajakaista-antureita parin viikon välein.. Mutta mitä tohon AR-lohkoon on tehty että se speksataan lyijyttömälle soveltuvaksi? Quote Link to comment
Guest Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 no ei siihen ar lohkoon oo varmaan mitään tehty,ainoastaan siinä oleviin kansiin.kansiinkiin vaan vaihdettu seetit ja venat??tää on mun käsitys,eli kone sama missä tahansa vehkeessä mut jos halutaan ajaa lyijyttömällä,niin nsillon lyijyllisen koneen kansi/pako seetit+venat vaihtoon. tämä on mun tämän hetkinen käsitys,jos muut erimieltä niin pistää vaan jatkoa viestiketjuun! ja sit kannattaa muistaa että alkuperäset kokoonpanot on harvinaista herkkua,eli sen ar lohkonkin jatkona voipi olla lyijylle allergisia osia/kansia niin ja alakertaan se bensan lyijyttömyys/lyijyllisyys ei vaikuta! eikö se ar,lohkoinen ole 1300cc alunperin?? näin muistelisin. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 muistikuvan mukaan kaikki luokkaa 72-73 jälkeen tehdy kannet omaavat lyijyttömälle sopivat osat. Tietty voi riippua paljonkin valmistusmaasta ja ajankohdasta... Meinaan olen tässä ajellu kohta 100 tonnia -72 vuoden originaaleilla kansilla ilman venttiilisuoja-aineita eikä kansissa ole vieläkään mitän sanomista... Quote Link to comment
Guest Raggare Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 ite muistelen '66-> voi käyttää lyijytöntä Quote Link to comment
Guest Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 niin sano koneistamonkin heppu et pitäs kestää lyijytön.vaan eipä kestänyt se on fakta.tosin en tiedä oliko joskus konetta ropattu mutta vw leimat kaikis osis ja brassipaskan tunnistan minäkin! helpompaahan tää ois jos tietäs että kestää varmasti lyijyttömän! niin ja jokanen ajaa ihan millä haluaa,itekkin 95e:llä mutta ainakin oman mielenrauhan takia sitä lisäainetta lorotan.voi olla turhaa???????? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.