Jump to content

lyijytön bensa


Guest risu

Recommended Posts

vena ohjurit voit unohtaa jos ajat lyijyttömällä!

 

lyijytön bensa syö kansista seetit.n30tkm ajoin omilla vakio saksalaisilla kansilla lyijyttömällä bensalla jan sit yks pakovena oli niin syvällä seetissä et morjens!ohjurit silti suht ok . se lyijy kun voitelee sitä vena lautasta eikä vena vartta!

tää on mun omakohtainen kokemus ja sillä eteenpäin ite elän

eli nykyäänkin tankkaan ilmavolsuun 95e bensaa (oktaani riittää vakio koneiseen)mutta lorautan sekaan venasuojaainetta joka korvaa lyijyn.siitä ei vielä kokemusta et onko tosta suojaaineesta hyötyä?ainakaanm ei vielä ole tarvinnut kansia poistaa!!

Link to comment

Juu kyllähän ne suoja-aineet varmasti jotain auttaa. Mutta nyt päästään todelliseen kysymykseen kysymyksen takana. Onko monilla kokemusta suoja-aineiden vaikutuksesta lambda-antureille? lyijyllistä pensoo eivät kuulemma kestä kauaa mutta kuulemma ei lisäaineitakaan joku biltema-anturi kauaa kestäny. Voinu olla kyl sekunda-anturiki. Luulis että samalla tapaa kävis laajakaistastenki kaa.

 

Ei viittis vaihdella 70e laajakaista-antureita parin viikon välein..

 

Mutta mitä tohon AR-lohkoon on tehty että se speksataan lyijyttömälle soveltuvaksi?

Link to comment

no ei siihen ar lohkoon oo varmaan mitään tehty,ainoastaan siinä oleviin kansiin.kansiinkiin vaan vaihdettu seetit ja venat??tää on mun käsitys,eli kone sama missä tahansa vehkeessä mut jos halutaan ajaa lyijyttömällä,niin nsillon lyijyllisen koneen kansi/pako seetit+venat vaihtoon.

 

 

tämä on mun tämän hetkinen käsitys,jos muut erimieltä niin pistää vaan jatkoa viestiketjuun!

 

ja sit kannattaa muistaa että alkuperäset kokoonpanot on harvinaista herkkua,eli sen ar lohkonkin jatkona voipi olla lyijylle allergisia osia/kansia

niin ja alakertaan se bensan lyijyttömyys/lyijyllisyys ei vaikuta!

 

eikö se ar,lohkoinen ole 1300cc alunperin??

näin muistelisin.

Link to comment
Guest Toheltaja

muistikuvan mukaan kaikki luokkaa 72-73 jälkeen tehdy kannet omaavat lyijyttömälle sopivat osat. Tietty voi riippua paljonkin valmistusmaasta ja ajankohdasta...

Meinaan olen tässä ajellu kohta 100 tonnia -72 vuoden originaaleilla kansilla ilman venttiilisuoja-aineita eikä kansissa ole vieläkään mitän sanomista...

Link to comment

niin sano koneistamonkin heppu et pitäs kestää lyijytön.vaan eipä kestänyt se on fakta.tosin en tiedä oliko joskus konetta ropattu mutta vw leimat kaikis osis ja brassipaskan tunnistan minäkin!

 

helpompaahan tää ois jos tietäs että kestää varmasti lyijyttömän!

 

niin ja jokanen ajaa ihan millä haluaa,itekkin 95e:llä mutta ainakin oman mielenrauhan takia sitä lisäainetta lorotan.voi olla turhaa????????

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...