Jump to content

Nelkun kooleri


Guest JuMuS

Recommended Posts

Jos vakaana aikomuksena on varustaa Kupla nelostyypin öljynjäähdyttimellä, niin kuinka ison työn teettää?

 

Epäsiisti ylimääräinen doghouse-koppa jo olisi joutilaana nurkissa, eli joutaa surematta joutua modifikaation uhriksi. Mutta joutuuko tulipeltiä avartamaan tms? Muistaakseni ei vakiokokoisenkaan koirankopin ja äänieristeisen tulipellin välille kunnolla sormen mentävää koloa jää, eli taitaapi olla mahtuminen siinä ja siinä. Tai sitten vaan täytyy sisämelun kasvu hyväksyä...

 

Nelostyypin jäähdytin taitaa olla leveydeltään noin puolitoistakertainen ykköstyypin kennostoon verrattuna, eli lienee käytännössä pari kokme senttiä leveämpi? Itse kopan muokkaamisessa ei isoa savottaa taida olla, kunhan vain saa levennyksen tehtyä sen verran jouhevaksi ettei mitään kynnyksiä ilmakanavaan jää. Jäähdyttimen jälkeinen "kulmapala" lienee niin ikään helppo päivittää sopivaksi. Aiheellista saattaa olla myös sen moottoritilan etummaisessa pellissä olevan ilmakanavan reiän suurennus.

 

Mites olette itse tehneet? On vähän hankala itse noita mittoja ja mahtumisia pähkäillä kun moottorinkasauspaikka sijaitsee noin sadan kilometrin päässä paikasta missä auto majailee...

 

 

 

Tää eka topicci on aikas lähellä jo näitä viimeisiä..........:)))))

Link to comment
Tää eka topicci on aikas lähellä jo näitä viimeisiä..........:)))))

 

Näin se tuntuu täällä menevän, kerrasta toiseen... :)

 

No, homma etenee joka tapauksessa hitaasti mutta varmasti. Viikonlopun jälkeen on aikomus alkaa todenteolla pähkäilemään puhallinkoppaan tehtäviä muutoksia. Kiitokset kuvista ja asiaan liittyvistä kommenteista kaikille keskusteluun osallistuneille.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...