Guest Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Tilanne: Kuplan koko poljinasetelma vaihdettu uuteen (aftermarket kamaa) ja mukana ei tullut kaasupoljinta. Se pitaa myyjafirman mukaan hommata erikseen tai ottaa vanhasta asetelmasta. No ostettiin sitten uusi kaasupoljin, taas aftermarket kakkaa.. Midamerica Motorworksilta, ja sen sanottiin olevan yleismallinen, sopii kaikkiin vuosimalleihin (missa uudemman mallin poljinlapyskaa kaytetaan). Mutta eipa sovikaan. Saranapaasta piti viilata poljinta kapeammaksi etta se mahtui asetelman koloon ja sai saranatapin paikoilleen. Sarana toimii mainiosti, mutta polkimen sisapinnalla oleva ramppi ei ihan kohdistu oikein sen kaasupoljinrullan kanssa. Kun kaasuvaijeri on vedetty konehuoneesta kirealle, eli "jalka on pois kaasulta", niin se prkl rulla putoaa pois polkimen rtampilta, jaaden nalkkiin rampin teravan paadyn taakse, lahelle saranoitua paata. Ja taas kun painaa kaasulapan pohjaan, niin rulla ei etene rampoin loppuun asti. Eli polkimen pitkittais-asento on vaara rullaan nahden... mutta mitaan saatoa tuohon ei ole. Onkohan kellaan kaynyt nain? Miten ratkaistu, mika oli syyna? Onko vaan vinkuintian mittatoleranssit noin perseesta? Vai pitaisko jossain olla viela joku stoppari polkimessa ettei se rulla lipsahda pois rampilta? Kaikki on siis uusia osia, mutta ei alkuperaista VW tuotantoa.. En muista ulkoa milta nuo palaset nayttaa kasattuna, ei ole volkkaria mista katsoa. Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Josko sen rullavipstaakin stoppari ois mitotettu väärin? Mitään muuta stoppariahan siellä ei ole. Quote Link to comment
Guest Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 se voipi olla... paastaa vipstaakin palaamaan liian kauas. Jospa siihen stoppariin hitsais pienen knoolin tilkkeeksi? Quote Link to comment
Guest ¤DumCoP¤ Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Eikös se rulla kuulu olla kiinni siellä segerlukolla? *mulla ainakii "rullaakselissa" ura sitä varten.. Muuten veikkaisin kanssa sitä rampin mitoitus virhettä, koska kyseessä tarvike.. Quote Link to comment
Guest Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 rulla pysyy paikoillaan kylla siina omalla akselillaan, mutta se koko rullahimmeli putoaa kaasupolkimen rampilta ja jumittaa rampin taakse. JOspa sen rampin voisi irrottaa ja kiinnittaa alemmas, lahemmas polkimen saranaa.... se ratkaisin koko homman. En ole tuota ite nahnyt, mutta lienee pistehitseilla kiinni polkimen alapinnassa... Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 No mites kun painaa kaasun pohjaan? Meneekö se rulla sinne rampin loppuun asti vai jääkö vajaaksi? Jos jää vajaaksi, on vika polkimessa. Jos taas ei jää vajaaksi, on vika rullan vivun stopparissa. Eiks niin? Quote Link to comment
Guest Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 No mites kun painaa kaasun pohjaan? Meneekö se rulla sinne rampin loppuun asti vai jääkö vajaaksi? Jos jää vajaaksi, on vika polkimessa. Jos taas ei jää vajaaksi, on vika rullan vivun stopparissa. Eiks niin? Jaa vajaaksi selvasti. Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 No sit vaan poljinta muuttelemaan. Pitäs mennä rulla noin suurinpiirtein sinne loppuun asti kun kaasarissa on läppä auki. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.