Mroiha Posted May 27 Share Posted May 27 (edited) No moron, mä täällä aikasemmin jo runoilinkin kertaalleen mutta päädyin poistamaan topicin :D nopeesti kertauksena, auto tuli mulle porvoosta loppusyksystä, kerkesi olla myynnissä 4minuuttia nettiautossa kun ostin auton puhelimenvälityksellä. Siittä hetkestä tässä on aika tosissaan tehty tätä ja tarkotus päästä vappu 25 hakemaan rouvan kanssa munkit tällä (vaikka työntäen). Laitan alle vähän kuvia mitä on tehty ja miten, kyseessä käyttöentisöinti, ei museointi. Kumminkin, mahdollisimman paljon pyritty tekemään niinkuin sen on aikoinaan sakemanni tehny. Runkonumerolla löyty sellasta tietoa että myyty aikoinaan paloautoksi suomeen, kilvet palautettu -90 luvun alussa. Tekniikkaan tulee tällänäkymin 2reikäkannet, 45 lortto(t), kireempää nokkaa, 88,5 putket jne jokkiskamaa jotta saadaan ruumisvankkuri liikkumaan edes jotenkin.. Alla kuvat noin 7kk rakentelujen ohelta, kumminkin velallinen päivätyössä käyvä niin ei ihan mahdottomiin pysty :D Värimaailma vielä auki, jotain mahdollisiman persoonallista, sisusta sen mukaan. Tarkoitus tehdä ns retkikäyttöön ajankanssa, katsotaan miten se etenee. Lyhyesti mitä tehty: Runkopalkkeja, lattiaa, kylkiä, keulasta vahvikkeita maskin takaa, akunpohja ja myös toinenpuoli, sivuovi, takaluukku, moottorinluukku, takakulmia ilmanottojen takaa oiottu raakasti vielä, kontin ilmanoton alta vaihdettu noin 400x400 kappaleet, etulokasuojat, doglegeistä pahat pois ja niiden teko uudestaan, puskurienkiinnikkeet uudestaan palkkien sisään, takakulmat, molemmat helmat, molempien helmojen rakenne, liukuoven kiskovälin vahvistus, alkuperäinen notkahtanut, tehtiin nyt jämerämmin jotta ei pääse enään roikahtamaan, etu- ja takarunkopalkkien korjaukset, matkustamon lattiaa, matkustamon ja hytin välistä takaseinää oiottu ja ruostekorjattu, pyöäränkaarien mätäviat joka nurkasta, kuljettajan ja repsikan jalkatilat, sekä varmaan 100 muuta paikkaa mitkä ei nyt tule mieleen. Perjaatteessa keulapellin vaihto ja alkaa olemaan hitsaukset hitsailtu, poisluettuna jotain pieniä pellinlirvakkeita joita ei ole vielä paikoillaan. Auto meneee nyt kesällä pesuun jossa pestään kaikki pohjaan kuulumattomat hiekanjyvät kuumapesureilla ja myrkyillä. Kun alkaa olemaan valmista vien samaan mestaan missä vielä auto massataan ja ruostesuojataan, jos kestäisi vaikka sille jälkikasvulle. Kiitos ja anteeksi, ehkä tämä tästä (heittäkää ihmeessä kysymyksiä ja mielipiteitä, sillä rouva on antanut vaan positiivisiä kehuja tallilla hillumisesta :) ) Edited May 27 by Mroiha muokkailin oikeinkirjoitusta :D 7 Quote Link to comment
Mroiha Posted May 27 Author Share Posted May 27 Keltainen myöhäispallis tuli myös pelastettua metsästä n. 30v seisonnan jälkeen, taka-akselisto revennyt korista irti, siksi mönkijän tukkikärry korvaamassa sitä :D Sen kerkesin jo myymään tutulle aihioksi ilmeisesti saunaksi. 2 Quote Link to comment
Mroiha Posted June 2 Author Share Posted June 2 Ja taas vähän eteenpäin, helma löysi paikkansa. Saumat tosin siistitty jo. Yhden puristuksen kun tekee vielä ja vaihtaa naamapellistä puolet, saa siten hetkeksi laskea kolvin maahan 3 Quote Link to comment
Mroiha Posted June 16 Author Share Posted June 16 Sadepäivien puuhia. Pikkuhiljaa alkaa oleen vaihde se että pääsee poistamaan tuon maatalousmaalin pelleiltä vex. Autolle varattu myös pesuhetki jossa pohja pestään mömmöillä ja saadaan kaikki irtopaska vielä irti. Sittemmin valmiina samaan paikkaan vielä massaukseen niin jokos se kestäis yhden 50v taas. Tuli myös jossain kuplakiimassa hankittua lisää päänvaivaa, joillekkin jo ehkä entuudestaan tuttu -65 makaavalamppunen. Kupla ajettu nyt kototalliin odottamaan aikaansa, tehdään pallo eka pois jaloista ja hankitaan sitä mukaa kuplaan puuttuvia kikkareita. 2 Quote Link to comment
Mroiha Posted July 1 Author Share Posted July 1 Ja taas keretty kaiken muun ohella keskittyyn myös olennaiseen. Koko alareuna kaikkineen hiluineen tehty uudestaan itse, alkuperäisiä muotoja ja tapoja kunnioittaen. Musta tussiviiva indikoi korjauspalan leikkauskohtaa. Korjauspala kiinni ja repsikan puolen yläkulman vaihto niin ollaan jo pitkällä. 3 Quote Link to comment
Mroiha Posted July 4 Author Share Posted July 4 Ja näin, korjauspala hepissä. Kuskinpuolen yläkulman saan oiottua mutta repsikan joutuu kyllä vaihtaan. Seuraavaksi moottoria oheislaitteeneen irti ja kone pukkiin odotteleen uudelleen rakentelua. Auto pesulle ja saa alotella pohjia :D 5 Quote Link to comment
Mroiha Posted July 9 Author Share Posted July 9 (edited) Ja eteenpäin sano mummo lumessa. Oikomista ja saumaa vielä tiedossa🫡 Tänään tuli kans tiputettua penkit, ovipahvit ynnämuut paneelit verhoilialle että päästän suunnitteleen niitäkin. Edited July 9 by Mroiha Quote Link to comment
Mroiha Posted August 25 Author Share Posted August 25 Aika monta hetkeä myöhemmin, noin 98% maaleista poistettu. Pellille, täysin pellille. Kolme maalikerrosta, pellille. Seuraavaksi sisätilojen puhdistus ja karhennus, sekin jo aloteltu. Päivitellään vähän jälkijunassa, mutta kuitenkin. Laseja pois ja niiden ympäristöt, auto kuun vaihteessa sinne pesulle, moottiri lootineen pois sitä ennen Ainakin tuulilasin alareunaa joutuu hitsaileen vielä, samoin moottoriluukun saranoiden kiinnityspisteitä. Kuplalle ja pololle saatu talvisäilöpaikka joten saa tämän omaan kototalliin talveksi ja saa tehdä pohjia ja nauttia pimeästä ja kylmästä talvesta. Maalari taisi löytyä, mutta olis tarve saada pohja sekä sisätilat epoksiin ennen kevättä Pirkanmaalla, onko siihen täällä tutuilla mahdollisuutta apuun tai jotain ketä suostutella? 3 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.