Jump to content

Kunkkukoppa pallis


Recommended Posts

Posted (edited)

No moron, mä täällä aikasemmin jo runoilinkin kertaalleen mutta päädyin poistamaan topicin :D nopeesti kertauksena, auto tuli mulle porvoosta loppusyksystä, kerkesi olla myynnissä 4minuuttia nettiautossa kun ostin auton puhelimenvälityksellä.

 

Siittä hetkestä tässä on aika tosissaan tehty tätä ja tarkotus päästä vappu 25 hakemaan rouvan kanssa munkit tällä (vaikka työntäen).

Laitan alle vähän kuvia mitä on tehty ja miten, kyseessä käyttöentisöinti, ei museointi. Kumminkin, mahdollisimman paljon pyritty tekemään niinkuin sen on aikoinaan sakemanni tehny.

 

Runkonumerolla löyty sellasta tietoa että myyty aikoinaan paloautoksi suomeen, kilvet palautettu -90 luvun alussa.

 

Tekniikkaan tulee tällänäkymin 2reikäkannet, 45 lortto(t), kireempää nokkaa, 88,5 putket jne jokkiskamaa jotta saadaan ruumisvankkuri liikkumaan edes jotenkin..

 

Alla kuvat noin 7kk rakentelujen ohelta, kumminkin velallinen päivätyössä käyvä niin ei ihan mahdottomiin pysty :D

 

Värimaailma vielä auki, jotain mahdollisiman persoonallista, sisusta sen mukaan. Tarkoitus tehdä ns retkikäyttöön ajankanssa, katsotaan  miten se etenee.

Lyhyesti mitä tehty: Runkopalkkeja, lattiaa, kylkiä, keulasta vahvikkeita maskin takaa, akunpohja ja myös toinenpuoli, sivuovi, takaluukku,
moottorinluukku, takakulmia ilmanottojen takaa oiottu raakasti vielä, kontin ilmanoton alta vaihdettu noin 400x400 kappaleet, etulokasuojat,
doglegeistä pahat pois ja niiden teko uudestaan, puskurienkiinnikkeet uudestaan palkkien sisään, takakulmat, molemmat helmat, molempien helmojen rakenne,
liukuoven kiskovälin vahvistus, alkuperäinen notkahtanut, tehtiin nyt jämerämmin jotta ei pääse enään roikahtamaan, etu- ja takarunkopalkkien korjaukset,
matkustamon lattiaa, matkustamon ja hytin välistä takaseinää oiottu ja ruostekorjattu, pyöäränkaarien mätäviat joka nurkasta,
kuljettajan ja repsikan jalkatilat, sekä varmaan 100 muuta paikkaa mitkä ei nyt tule mieleen.

Perjaatteessa keulapellin vaihto ja alkaa olemaan hitsaukset hitsailtu, poisluettuna jotain pieniä pellinlirvakkeita joita ei ole vielä paikoillaan.

Auto meneee nyt kesällä pesuun jossa pestään kaikki pohjaan kuulumattomat hiekanjyvät kuumapesureilla ja myrkyillä. Kun alkaa olemaan valmista vien
samaan mestaan missä vielä auto massataan ja ruostesuojataan, jos kestäisi vaikka sille jälkikasvulle.

Kiitos ja anteeksi, ehkä tämä tästä

(heittäkää ihmeessä kysymyksiä ja mielipiteitä, sillä rouva on antanut vaan positiivisiä kehuja tallilla hillumisesta :) )

 
 

436688167_331918429927439_1339178661847177601_n.jpg

441873158_2926293807535468_2368223395740948020_n.jpg

438154536_481015777682935_769095636583121615_n.jpg

441870384_499571005932770_5272799326139768497_n.jpg

438095012_658172403159694_5652565035524767019_n.jpg

440955443_1368987927822764_3511759367805551324_n.jpg

441602010_799687602139911_6845250774867274353_n.jpg

441042689_373651089040185_8315562800869813834_n.jpg

438171678_892907262593551_8916585200861006795_n.jpg

441930516_405515135803547_7432228693440420757_n.jpg

436724335_2735353633291764_55915257651246458_n.jpg

441079783_998614871967884_2475461099652913758_n.jpg

436748598_432742932950355_1303911152312414941_n.jpg

441083896_824442312926807_2019678261836053112_n.jpg

441048794_414287768192588_5932965905434281621_n.jpg

Edited by Mroiha
muokkailin oikeinkirjoitusta :D
  • Like 7
Link to comment

Keltainen myöhäispallis tuli myös pelastettua metsästä n. 30v seisonnan jälkeen, taka-akselisto revennyt korista irti, siksi mönkijän tukkikärry korvaamassa sitä :D

Sen kerkesin jo myymään tutulle aihioksi ilmeisesti saunaksi.

  • Like 2
Link to comment

Ja taas vähän eteenpäin, helma löysi paikkansa. Saumat tosin siistitty jo.

 

Yhden puristuksen kun tekee vielä ja vaihtaa naamapellistä puolet, saa siten hetkeksi laskea kolvin maahan

3478488A-0C9E-412C-A796-6EF92ABFE70F.jpeg

  • Like 3
Link to comment
  • 2 weeks later...

Sadepäivien puuhia. Pikkuhiljaa alkaa oleen vaihde se että pääsee poistamaan tuon maatalousmaalin pelleiltä vex. Autolle varattu myös pesuhetki jossa pohja pestään mömmöillä ja saadaan kaikki irtopaska vielä irti. Sittemmin valmiina samaan paikkaan vielä massaukseen niin jokos se kestäis yhden 50v taas.

 

Tuli myös jossain kuplakiimassa hankittua lisää päänvaivaa, joillekkin jo ehkä entuudestaan tuttu -65 makaavalamppunen.

 

Kupla ajettu nyt kototalliin odottamaan aikaansa, tehdään pallo eka pois jaloista ja hankitaan sitä mukaa kuplaan puuttuvia kikkareita.

 

448331749_1692652514476331_384920180242699232_n.jpg

448619239_1844931656007821_5734150795871154277_n.jpg

  • Like 2
Link to comment
  • 3 weeks later...

Ja taas keretty kaiken muun ohella keskittyyn myös olennaiseen. Koko alareuna kaikkineen hiluineen tehty uudestaan itse, alkuperäisiä muotoja ja tapoja kunnioittaen.

Musta tussiviiva indikoi korjauspalan leikkauskohtaa. Korjauspala kiinni ja repsikan puolen yläkulman vaihto niin ollaan jo pitkällä.

448761923_350399468081344_410980937272400476_n.jpg

  • Like 3
Link to comment

Ja näin, korjauspala hepissä. Kuskinpuolen yläkulman saan oiottua mutta repsikan joutuu kyllä vaihtaan.

 

Seuraavaksi moottoria oheislaitteeneen irti ja kone pukkiin odotteleen uudelleen rakentelua. Auto pesulle ja saa alotella pohjia :D

449835422_804115904809920_4367538405226879304_n.jpg

  • Like 5
Link to comment
Posted (edited)

Ja eteenpäin sano mummo lumessa. Oikomista ja saumaa vielä tiedossa🫡

 

Tänään tuli kans tiputettua penkit, ovipahvit ynnämuut paneelit verhoilialle että päästän suunnitteleen niitäkin.

 

 

 

80591A16-D8F7-4C2F-B894-31603CA8F612.jpeg

FD129D44-B24C-4DD4-960E-107CC6FA56B7.jpeg

Edited by Mroiha
Link to comment
  • 1 month later...

Aika monta hetkeä myöhemmin, noin 98% maaleista poistettu. Pellille, täysin pellille. Kolme maalikerrosta, pellille.

 

Seuraavaksi sisätilojen puhdistus ja karhennus, sekin jo aloteltu.

 

Päivitellään vähän jälkijunassa, mutta kuitenkin. Laseja pois ja niiden ympäristöt, auto kuun vaihteessa sinne pesulle, moottiri lootineen pois sitä ennen

 

Ainakin tuulilasin alareunaa joutuu hitsaileen vielä, samoin moottoriluukun saranoiden kiinnityspisteitä. Kuplalle ja pololle saatu talvisäilöpaikka joten saa tämän omaan

kototalliin talveksi ja saa tehdä pohjia ja nauttia pimeästä ja kylmästä talvesta.

 

Maalari taisi löytyä, mutta olis tarve saada pohja sekä sisätilat epoksiin ennen kevättä Pirkanmaalla, onko siihen täällä tutuilla mahdollisuutta apuun tai jotain ketä suostutella?

puhdaspallis3.jpg

puhdaspallis1.jpg

puhdaspallis2.jpg

  • Like 3
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...