Guest Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Menin poistamaan vaihdevälin lyhentäjän... Kysymys kuuluu,että kuinka vaihdekeppi säädetään kohdilleen? Ohjekirjan mukaan merkitsin alkuperäisen kohdan ennenkuin irrotin kepin, mutta nyt kun täsmään sen kanssa niin ainoastaan pakki, 3 ja 4-vaihteet löytyvät. Ykköstä ja kakkosta en löydä vaikka olen yrittänyt sitä säätö laattaa siirrellä. Löytyisikö tähän hyviä ohjeita? Quote Link to comment
-MITO- Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Varmistat että vaihde on vapaalla ja sitten laitat kepin suoraan keskelle. Tämän jälkeen testaat toiminnan ja mahdollisesti vielä hienosäätöä. Quote Link to comment
Guest Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Varmistat että vaihde on vapaalla ja sitten laitat kepin suoraan keskelle. Tämän jälkeen testaat toiminnan ja mahdollisesti vielä hienosäätöä. Jokseenkin noin pari tuntia eilen illalla yritin, mutta en onnistunut 1-2-linjaa vaihteista löytämään. Vaihde on kyllä vapaalla. Jotenkin se säätölaatta tuntuis hanittavan tai säätövara loppuvan kesken... Quote Link to comment
-MITO- Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Säätölaatta oikein päin? Jos -67 kupla niin mallivikana voi olla katkennut tuki siinä keskitunnelissa ja se tangonpää joustaa.. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Kun rajoitinlaatta on ensin asennettu oikein päin,pitempi reuna oikealla,ylöspäin,nouseva nokka eteenpäin,kootaan vaihdekeppi runsaan rasvan kanssa,pultit jätetään hiukan löysälle,kytketään2.vaihde,kepin pitäisi tällöin olla poikittaissuunnassa kohtisuorassa ja pituussuunnassa noin 11 astetta taaksepäin kallistuneena.Rajoitin laattaa painetaan ruuvarilla vasemmalle,kunnes se on kiinni vaihdekepin vastinolakkeessa,kepistä pidetään samalla kiinni ettei se pääse liikkumaan.Pultit kiristetään. Quote Link to comment
Guest Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Säätölaatta oikein päin? Jos -67 kupla niin mallivikana voi olla katkennut tuki siinä keskitunnelissa ja se tangonpää joustaa.. 1303S:sta on kyse. Tuo säätölaattaa mietityttää... kun vertasin sen asentoa kirjassa olevaan kuvaa, niin oli väärinpäin (leveä tappi oikealla ja kapeampi vasemmalla). Olen kokeillut sitä myös toisin päin. Quote Link to comment
Guest Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Kun rajoitinlaatta on ensin asennettu oikein päin,pitempi reuna oikealla,ylöspäin,nouseva nokka eteenpäin,kootaan vaihdekeppi runsaan rasvan kanssa,pultit jätetään hiukan löysälle,kytketään2.vaihde,kepin pitäisi tällöin olla poikittaissuunnassa kohtisuorassa ja pituussuunnassa noin 11 astetta taaksepäin kallistuneena.Rajoitin laattaa painetaan ruuvarilla vasemmalle,kunnes se on kiinni vaihdekepin vastinolakkeessa,kepistä pidetään samalla kiinni ettei se pääse liikkumaan.Pultit kiristetään. Kiitoksia, kokeillaan tätä. Quote Link to comment
Guest Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Kun rajoitinlaatta on ensin asennettu oikein päin,pitempi reuna oikealla,ylöspäin,nouseva nokka eteenpäin,kootaan vaihdekeppi runsaan rasvan kanssa,pultit jätetään hiukan löysälle,kytketään2.vaihde,kepin pitäisi tällöin olla poikittaissuunnassa kohtisuorassa ja pituussuunnassa noin 11 astetta taaksepäin kallistuneena.Rajoitin laattaa painetaan ruuvarilla vasemmalle,kunnes se on kiinni vaihdekepin vastinolakkeessa,kepistä pidetään samalla kiinni ettei se pääse liikkumaan.Pultit kiristetään. Kiitoksia, kokeillaan tätä. Tuleeko tuo rajoitinlaatta juuri noin päin? Kirja neuvoo juuri toisinpäin. Yritin eilen säätää, mutta laihoin tuloksin. Ykkönen ei edelleenkään löydy kunnolla, saa sen kyllä päälle "osittain",mutta pomppaa heti pienelläkin kuormalla poies. Lieneekö nyt sitten kyse "hockey-stickin" kuluneisuudesta vai mistä. Minulla on nyt vaihtoaski varastossa, mutta ennenkuin sen paikalleen laitan tekisi mieli varmistua,että ongelma on juuri tuossa kuluneisuudessa ja askin vaihto korjaa tilanteen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.