Jump to content

Vaihdekepistä


Guest tpirskan1

Recommended Posts

Menin poistamaan vaihdevälin lyhentäjän... Kysymys kuuluu,että kuinka vaihdekeppi säädetään kohdilleen? Ohjekirjan mukaan merkitsin alkuperäisen kohdan ennenkuin irrotin kepin, mutta nyt kun täsmään sen kanssa niin ainoastaan pakki, 3 ja 4-vaihteet löytyvät. Ykköstä ja kakkosta en löydä vaikka olen yrittänyt sitä säätö laattaa siirrellä. Löytyisikö tähän hyviä ohjeita?

Link to comment
Varmistat että vaihde on vapaalla ja sitten laitat kepin suoraan keskelle. Tämän jälkeen testaat toiminnan ja mahdollisesti vielä hienosäätöä.

 

Jokseenkin noin pari tuntia eilen illalla yritin, mutta en onnistunut 1-2-linjaa vaihteista löytämään. Vaihde on kyllä vapaalla. Jotenkin se säätölaatta tuntuis hanittavan tai säätövara loppuvan kesken...

Link to comment
Guest Raggare

Kun rajoitinlaatta on ensin asennettu oikein päin,pitempi reuna oikealla,ylöspäin,nouseva nokka eteenpäin,kootaan vaihdekeppi runsaan rasvan kanssa,pultit jätetään hiukan löysälle,kytketään2.vaihde,kepin pitäisi tällöin olla poikittaissuunnassa kohtisuorassa ja pituussuunnassa noin 11 astetta taaksepäin kallistuneena.Rajoitin laattaa painetaan ruuvarilla vasemmalle,kunnes se on kiinni vaihdekepin vastinolakkeessa,kepistä pidetään samalla kiinni ettei se pääse liikkumaan.Pultit kiristetään.

Link to comment
Säätölaatta oikein päin? Jos -67 kupla niin mallivikana voi olla katkennut tuki siinä keskitunnelissa ja se tangonpää joustaa..

 

1303S:sta on kyse. Tuo säätölaattaa mietityttää... kun vertasin sen asentoa kirjassa olevaan kuvaa, niin oli väärinpäin (leveä tappi oikealla ja kapeampi vasemmalla). Olen kokeillut sitä myös toisin päin.

Link to comment
Kun rajoitinlaatta on ensin asennettu oikein päin,pitempi reuna oikealla,ylöspäin,nouseva nokka eteenpäin,kootaan vaihdekeppi runsaan rasvan kanssa,pultit jätetään hiukan löysälle,kytketään2.vaihde,kepin pitäisi tällöin olla poikittaissuunnassa kohtisuorassa ja pituussuunnassa noin 11 astetta taaksepäin kallistuneena.Rajoitin laattaa painetaan ruuvarilla vasemmalle,kunnes se on kiinni vaihdekepin vastinolakkeessa,kepistä pidetään samalla kiinni ettei se pääse liikkumaan.Pultit kiristetään.

 

Kiitoksia, kokeillaan tätä.

Link to comment
Kun rajoitinlaatta on ensin asennettu oikein päin,pitempi reuna oikealla,ylöspäin,nouseva nokka eteenpäin,kootaan vaihdekeppi runsaan rasvan kanssa,pultit jätetään hiukan löysälle,kytketään2.vaihde,kepin pitäisi tällöin olla poikittaissuunnassa kohtisuorassa ja pituussuunnassa noin 11 astetta taaksepäin kallistuneena.Rajoitin laattaa painetaan ruuvarilla vasemmalle,kunnes se on kiinni vaihdekepin vastinolakkeessa,kepistä pidetään samalla kiinni ettei se pääse liikkumaan.Pultit kiristetään.

 

Kiitoksia, kokeillaan tätä.

 

Tuleeko tuo rajoitinlaatta juuri noin päin? Kirja neuvoo juuri toisinpäin. Yritin eilen säätää, mutta laihoin tuloksin. Ykkönen ei edelleenkään löydy kunnolla, saa sen kyllä päälle "osittain",mutta pomppaa heti pienelläkin kuormalla poies. Lieneekö nyt sitten kyse "hockey-stickin" kuluneisuudesta vai mistä. Minulla on nyt vaihtoaski varastossa, mutta ennenkuin sen paikalleen laitan tekisi mieli varmistua,että ongelma on juuri tuossa kuluneisuudessa ja askin vaihto korjaa tilanteen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...