Guest miqqo Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Missäs vika kun näyttäis päästävän öljyä -69 kuplan taka-akselin napamutterin kopan alta vanteen ulkopintaa pitkin. Auto oli just leimattavana ja jarruremppa tehty sitä ennen. Quote Link to comment
-MITO- Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Napa-akselin huulitiiviste vioittunut kenties? Quote Link to comment
Guest miqqo Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Paha sanoa kun en tiedä mitkä kaikki mahdollisuudet. Missä välissä tuollainen huulitiiviste on ja selviääkö hommasta pelkällä pyörän irrottamisella? Öljy näyttäis olevan melkosen tummaa ja likaista, pitäisiköhän vaihtaa? Miten vaihto tehdään? Kun oon niin urpo etten tiedä... Quote Link to comment
-MITO- Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Se on vaihteistoöljyä jota kuuluu olla vaihteistossa 2,5 litraa. Mahdollinen pölykapseli pois ja käsijarru+vaihde päälle, 36mm hylsyavaimella ja pitkällä jatkovarrella napamutteri löysälle ja remontoitava rengas ilmaan ja tuenta pukille. Rengas irti ja napamutterin poisto, nyt käsijarru pois päältä ja kihnuttelet rummun irti. Jos ei tunnu irtoavan niin jarrujen säätöä pitää löysentää. Kun rumpu on irti avaat 4kpl pultteja jotka pitävät laakerikantta paikoillaan. Sen alta löytyy huulitiiviste ja paperitiiviste jotka uusitaan. Sarja maksaa noin 2,5e Quote Link to comment
Guest miqqo Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Jos laakerikansi hajoaa ruosteisia pultteja avatessa mistä saisin uuden? Kuulin että vois olla vaikeeta löytää. Joudunko muuten ottamaan jarrusylinterin letkusta tai onnistuuko ilman? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 About joka kolmannen harrastajan purkuosista varmaan löytyy kyseinen kansi myytäväksi asti :D Quote Link to comment
Guest Variant Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Jos laakerikansi hajoaa ruosteisia pultteja avatessa mistä saisin uuden? Ei hajoa. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Jos laakerikansi hajoaa ruosteisia pultteja avatessa mistä saisin uuden? Kuulin että vois olla vaikeeta löytää. Joudunko muuten ottamaan jarrusylinterin letkusta tai onnistuuko ilman? Ei tarvi irroittaa. Quote Link to comment
Guest miqqo Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Ostin setin jossa stefa (kertoisko joku mitä se tekee ja miksi?), prikka, paperitiiviste ja jotain oorenkaita. Keiteleenkoneesta kerrottiin ettei taida tarvita sitä prikkaa mutta netissä jossain muualla toruttiin että öljyt lurahtaa ulos jos jättää prikan pois. Onko siis tämä prikka (leveä, iso) sama kuin öljynohjauslevy? Saako kaltaiseni urpo stefan tai muun hajalle jos ei tiedä niksejä? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Et saa mitään rikki kun ajatuksella ja rauhassa teet, samalla opit tuntemaan ajoneuvoasi paremmin. Palstalla pyöri linkki tehtaan omaan korjausmanuaaliin, lataa se niin helpottaa remontteja. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Sitä prikkaa tuskin tarviit kun se vanha on varmaan aika hyvä. Tiivisteet tulee siten että pienempi o-rengas laakerin sisäkehän ja holkin väliin, isompi laakerin ulkokehälle ja se paperi tais tulla vissiin sit jarrukilven ja sen kannen väliin. Huolehdi siitä että jätät sen vanhan prikan sinne kannen sisään siten että puristuu holkin ja rummun väliin. Se on heittorengas, joka heittää vuotoöljyn sinne pesän ulkoreunalle ja siitä se valuu jarrukilven läpi rummun ulkopuolelle. Varmista että ko. viemärointi on auki (normaalisti ne on tukkeessa) Tää viemäröintisysteemi on sen takia, että volkkari on joskus tehny tän systeemin oikeen varmanpäälle ja holkki on puol milliä pinempi kun stefan nimellismitta ja siten on saatu varmistettua että stefa saa voitelun. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.