Jump to content

Öljyt tulee taka-akselin napamutterin kopan alta


Guest miqqo

Recommended Posts

Guest miqqo

Missäs vika kun näyttäis päästävän öljyä -69 kuplan taka-akselin napamutterin kopan alta vanteen ulkopintaa pitkin. Auto oli just leimattavana ja jarruremppa tehty sitä ennen.

Link to comment
Guest miqqo

Paha sanoa kun en tiedä mitkä kaikki mahdollisuudet. Missä välissä tuollainen huulitiiviste on ja selviääkö hommasta pelkällä pyörän irrottamisella? Öljy näyttäis olevan melkosen tummaa ja likaista, pitäisiköhän vaihtaa? Miten vaihto tehdään? Kun oon niin urpo etten tiedä...

Link to comment

Se on vaihteistoöljyä jota kuuluu olla vaihteistossa 2,5 litraa. Mahdollinen pölykapseli pois ja käsijarru+vaihde päälle, 36mm hylsyavaimella ja pitkällä jatkovarrella napamutteri löysälle ja remontoitava rengas ilmaan ja tuenta pukille. Rengas irti ja napamutterin poisto, nyt käsijarru pois päältä ja kihnuttelet rummun irti. Jos ei tunnu irtoavan niin jarrujen säätöä pitää löysentää. Kun rumpu on irti avaat 4kpl pultteja jotka pitävät laakerikantta paikoillaan. Sen alta löytyy huulitiiviste ja paperitiiviste jotka uusitaan. Sarja maksaa noin 2,5e

Link to comment
Guest miqqo

Jos laakerikansi hajoaa ruosteisia pultteja avatessa mistä saisin uuden? Kuulin että vois olla vaikeeta löytää. Joudunko muuten ottamaan jarrusylinterin letkusta tai onnistuuko ilman?

Link to comment
Guest miqqo

Ostin setin jossa stefa (kertoisko joku mitä se tekee ja miksi?), prikka, paperitiiviste ja jotain oorenkaita. Keiteleenkoneesta kerrottiin ettei taida tarvita sitä prikkaa mutta netissä jossain muualla toruttiin että öljyt lurahtaa ulos jos jättää prikan pois. Onko siis tämä prikka (leveä, iso) sama kuin öljynohjauslevy? Saako kaltaiseni urpo stefan tai muun hajalle jos ei tiedä niksejä?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Sitä prikkaa tuskin tarviit kun se vanha on varmaan aika hyvä. Tiivisteet tulee siten että pienempi o-rengas laakerin sisäkehän ja holkin väliin, isompi laakerin ulkokehälle ja se paperi tais tulla vissiin sit jarrukilven ja sen kannen väliin. Huolehdi siitä että jätät sen vanhan prikan sinne kannen sisään siten että puristuu holkin ja rummun väliin. Se on heittorengas, joka heittää vuotoöljyn sinne pesän ulkoreunalle ja siitä se valuu jarrukilven läpi rummun ulkopuolelle. Varmista että ko. viemärointi on auki (normaalisti ne on tukkeessa)

 

Tää viemäröintisysteemi on sen takia, että volkkari on joskus tehny tän systeemin oikeen varmanpäälle ja holkki on puol milliä pinempi kun stefan nimellismitta ja siten on saatu varmistettua että stefa saa voitelun.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...