Guest redcougar Posted July 31, 2007 Share Posted July 31, 2007 Onko kuinka yleistä että kolmoselta kakkoselle synkronointi hajoaa? Muuten laatikko tuntuu pelaavan, mutta kolmoselta kakkoselle pitää vaihtaa välikaasun kanssa.. ongelma ilmeni pari kuukautta sen jälkeen kun laatikkoon piti lisätä öljyä vetarin stefan laukeamisen jälkeen, olleista öljyistä ei ole mitään tietoa, eli on saattanut mennä erilaiset öljyt sekaisin. Toinen juttu mikä tässä olisi, miten paikalleen jumiutuneen takajousilaatan saa helpoiten irti hajottamatta mitään? Eli rälläkkä jne ovat pois suunnitelmista. Varmaan jonkinlainen ulosvetäjä toimisi jos sen koukut saa jousilaatan taakse ja aksilaa vasten kiristää? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 31, 2007 Share Posted July 31, 2007 sorkkaraudalla jousilatta/jousi veks, sitte pillillä lämpöä hammaskehälle ja prässillä ulos. Voipi olla joskus niinkin tiukassa että jompikumpi menee käyttökelvottomaks ku lekaa... Helpompi tehdä pöydällä koko homma. Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Ensin kokonaan uudet GL-4 öljyt ja sitten kokeilemaan onko synkronointi oikeasti hajonnut. Vaikka kallistelemalla tulee varmistaa, eytä entinen soossi tulee kokonaan pois. Öljysekoitukset saattaa liian liukas öljy saattaa tukkia synkronirenkaan tai siis GL-5 saa sen pois toiminnasta. Tyhjäkäynnillä vetää kakkosta kepistä päälle ilman kytkintä, jos menee, niin hajonnut on. Uusissakin laatokoissa oli jo virheellisiä kakkosen synkroja esim vuonna 1969 Vw 1300. Quote Link to comment
Guest redcougar Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Kiitokset vinkeistä, pitää kokeilla vaihtaa nuo öljyt laatikkoon. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.