Jump to content

Laatikko-ongelmia ja vähän muutakin


Guest redcougar

Recommended Posts

Guest redcougar

Onko kuinka yleistä että kolmoselta kakkoselle synkronointi hajoaa? Muuten laatikko tuntuu pelaavan, mutta kolmoselta kakkoselle pitää vaihtaa välikaasun kanssa.. ongelma ilmeni pari kuukautta sen jälkeen kun laatikkoon piti lisätä öljyä vetarin stefan laukeamisen jälkeen, olleista öljyistä ei ole mitään tietoa, eli on saattanut mennä erilaiset öljyt sekaisin.

 

Toinen juttu mikä tässä olisi, miten paikalleen jumiutuneen takajousilaatan saa helpoiten irti hajottamatta mitään? Eli rälläkkä jne ovat pois suunnitelmista. Varmaan jonkinlainen ulosvetäjä toimisi jos sen koukut saa jousilaatan taakse ja aksilaa vasten kiristää?

Link to comment
Guest Toheltaja

sorkkaraudalla jousilatta/jousi veks, sitte pillillä lämpöä hammaskehälle ja prässillä ulos. Voipi olla joskus niinkin tiukassa että jompikumpi menee käyttökelvottomaks ku lekaa... Helpompi tehdä pöydällä koko homma.

Link to comment
Guest HanttaP

Ensin kokonaan uudet GL-4 öljyt ja sitten kokeilemaan onko synkronointi oikeasti hajonnut. Vaikka kallistelemalla tulee varmistaa, eytä entinen soossi tulee kokonaan pois. Öljysekoitukset saattaa liian liukas öljy saattaa tukkia synkronirenkaan tai siis GL-5 saa sen pois toiminnasta. Tyhjäkäynnillä vetää kakkosta kepistä päälle ilman kytkintä, jos menee, niin hajonnut on. Uusissakin laatokoissa oli jo virheellisiä kakkosen synkroja esim vuonna 1969 Vw 1300.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...