Guest kuppelwagen73 Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Peruskone kupla 1303s 73 vuosimallissa, tuli juuri korjaamolta toimi hienosti, olin ajamassa niinkuin tavallista ja yhtäkkiä vaan sammui totaalisesti, ei käyntiin starttaamalla eikä vetämällä, kone pyörii eli virtaa tulee ainankin startille, valot palaa mittaritaulussa, bensaa tulee. sitten korjailessa huomasin että ainankin pari johtoa on irti, 1.johto. toinen pää menee kaasuttimen oikealle puolelle, oisko kiihdytyspumppu ja 2.johto. toinen pää menee kaasuttimen vasemmalle puolelle, mihin näiden pitäisi mennä kiinni, veikkaisin että toinen noista ainankin puolalle, ehkä koko mysteeri ratkeaisi tällä, jos saisi esimerkiksi kuvan samanlaisesta koneesta miten johtojen tulisi mennä oikein kun nyt juuri ei satu olemaan korjausopasta saatavissa. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 puolan + napaan, eli siihen mihin tulee paksumpaa piuhaa kiinni, EI siihen mihin jakajan konkka tulee :P Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 puolalle menee johdot näin: Virtalukolta tulee puolalle virta kun käännät avaimesta virran päälle. Piuhan pitäisi olla puolan + navassa. Virranjakajalta menee johto puolan -napaan. Lisäksi jakajalta + navasta menee kaasariin ryypylle, ja tyhjäkäyntiventtiilille. Quote Link to comment
Guest kuppelwagen73 Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 tuo autto kyllä jo mutta kuva kertos oikeesti paljo paremmin, en mä meinaa tajuta tollasia ohjeita kunnen oo mikään automekaanikko Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Puolassa taaimmainen punainen tulee virtalukolta. Vihreä menee virranjakajalle. Punaisen vierestä menee johto, joka haarautuu kahdeksi kaasarille ryyppyyn, ja tyhjäkäyntiventtiiliin. Tussa kuvassa on tyhjäkäyntiventtiili samalla puolella ryypyn kanssa, mutta sulla voi olla toisella puolella. Riippuu kaasarista. toivottavasti auttoi. Quote Link to comment
Guest kuppelwagen73 Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 tuosta poiketen niin unohdin mainita että minulla on kärjetön sytytys joten tuota vihreätä johtoa ei ole Quote Link to comment
Guest Raggare Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 defaultina jakajasta tulee siis ohut punanen ja musta johto, eli se napa puolassa mihin punanen menee on +, josta siis piuhat kaasarin kaikkiin liittimiin Quote Link to comment
Guest kuppelwagen73 Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 ok selvä ohje, kokeilen tätä Quote Link to comment
Guest timokupla Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Ja kertaus on opintojen äidin kaveri vai miten se meni: google: beetle wiring diagram http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.