Guest mpn Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 Pitääpä laitella minunkin tänne juttua omasta projektista. Siispä tuli ostettua pääsiäisen seuduilla ensimmäiseltä omistajalta kupla lahoamasta. Tässäpä vähän tausta tietoa: Ensimmäinen omistaja Eero Lampinen maatalousneuvoja, Rautavaara. Ostettu Heikkisen Konepajalta Kuopiosta. Ensirekisteröinti 13.10.1972. Ajellut vuoteen -83-, jonka jälkeen vienyt kilvet pois ja "palsamoinut auton kesätiluksilleen. Omistaja ei ollut myynyt autoa kylänmiehille lukuisista kyselyistä huolimatta, mutta kerroin auton pääsevän hyvään kotiinn, niin kaupathan siitä tuli. Auto oli saanut vaurioita poikansa ajoharjoittelun tuloksena, kaikki lokarit rutattu+kyljet..yms pientä vauriota. Auton remonttia alkuun haittasi polven eturistiseen leikkaus, mutta pääsihän autoa kokeilemaan, kun väänsi jalan polkimelle sauvoilla. Onneksi pappa oli kerran vuodessa pyörittänyt konetta, joten se ei ollut jumissa. Akku paikalleen ja kaasariin evästä niin johan lähti. Projektin käytin konttorilla ja samalla sain alkuperäisen tunnuksen käyttöön, joten samalla tunnuksella alusta lähtien. Quote Link to comment
Guest mpn Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 Tottakai kuskinpuolen kotelo oli aikas lailla keksiä, johon tein 1,5mm pellistä vähän topakemmat paikat ja vararenkaan kotelonpohja sai myös uuden pellityksen Quote Link to comment
Guest mpn Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 Polvi rupesi paranemaan, niin tahti sen kun kiihtyi. Jarrut sylintereineen ja letkuineen, lokasuojat yms.uusittiin/ kunnostettiin. Auto oli saatava nopeasti liikenteeseen, sen verran oli poltetta persiissä. Quote Link to comment
Guest mpn Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 Armoton pohja töiden teko päälle, jonka mahdollisti työnantajani jonka tiloja sain käyttää veloituksetta. Osa pelleistä otin kirkkaalle pelille, Nitromorsia päälle ja 300 astettä höyryä ja saman verran baaria. Avot kun tuli puhdasta oli helppo jatkaa pohjien tekoa. Quote Link to comment
Guest mpn Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 No Prkl ei mahtunut yksi kuva mukaan, Quote Link to comment
Guest mpn Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 NOOO, sitten pitihän sitä ruikkia hiontavärit pintaan. Quote Link to comment
Guest mpn Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 Ja sitten se paras homma vihdoinkin pintavärit Quote Link to comment
Guest mpn Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 Sitten alkoi armoton pikkuhilppeitten asennus Quote Link to comment
Guest mpn Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 No tommonenhan siitä sitten tuli, ainoastaan ovipellit oli moukaroitu sen verran hyvin ettei viikon leipomisella saanut kunnollisia. Kirjoitushetkellä ovet ovat maalattuina alakerassa ja odottavat asennusta paikalleen. Onpahan jotain askaretta Joulunpyhien aikaan. Quote Link to comment
Guest mpn Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 Kiitoksia Kaivinkoneyhtiö Bruun OY, joka antoi tehdä korjaamo tiloissaan projektin loppuun. Kiitoksia myös Kuopion jaokselle viikon vinkeistä. Auto on nyt suojattu pohjapuolen osiltaan Dinitrol Metallic eväällä ja Dinitrolin suojaus suoritetaan koteloiden osalta myös ovien asennusten jälkeen. Tottakai eihän se vielä siihen lopu, työpöydän alla lymyää 1600 moottori.....mitähän siitä sais aikaan?!! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.