Guest Posted October 26, 2004 Share Posted October 26, 2004 Morjens K-raudasta kävin just hakemassa syöksyränniä (sadevesiränniä) ja siihen läjän mutkia. Halkaisijan mukavat 90mm ja pinnoitteita saa valkoista, mustaa, ja "ALUZINC" pinnoitteella, joka näyttää vasaralakka hopealta. Sama hinta kaikissa. Putken pinta on sileä. Mä napasin mustaa, 4 mutkaa 8eur/kpl ja 3m ränniä 26eur. Tänään saan sitten tietää miten vaikeata noita on hitsata :) Jos ei onnistu niin on kiinnitettävä pop-niiteillä tai jotain. Se on ohutta ja kevyttä tavaraa. Ajattelin vaan VWaunukansaa joka bensalämppäreitä asentelee.. tuo vaikuttaisi aika passelilta putkelta. Noin pientä halkaisijaa ei vielä ollut tarjolla silloin kun minä harrastusta aloittelin ja ekoja ebereitä asentelin. Jan (BN4 asennus junakeulaan meneillään) Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2004 Share Posted October 26, 2004 Kiintoisaa... Onko tuo 90 mm halkaisija passeli? Mikä merkitys lopullisella "ilmanpaineella" on sen suhteen mikä on putken halkaisija... mites se meni se vanha fysiikan kaava virtausnopeudesta... Juha Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2004 Share Posted October 26, 2004 En tiedä optimia, mutta noin silmämääräisesti katottuna toi menee aika samoihin BN4 Eberin ulostuloputken pinta-alan kanssa. Se on neliskulmainen, kun toi ränni on pyöreätä. Vaikea sanoa tarkkaan. Jos rööri on liian iso, niin ilman virtausnopeus on liian pieni. Jos tuubi on liian pieni, niin nopeus kyllä kasvaa mutta volyymi voi jäädä pieneksi kun putkelo ahistaa liikaa. Seurauksena lämppärin ylikuumeneminen ja ylikuumenemissuojan napsahtaminen päälle. Sulake tai lämpökytkin, mallista riippuen. Mulle tulee putkihässäkää jonkun verran, pöhötin on takimmaisen takapenkin alla (kotelossa) ja het alkuun tulee haaroitus josta saa ohjattua lämpöä takajalkatilaan jos haluaa. Pääputki menee auton sisällä ohjaamoon asti, jossa se sitten laitetaan yhtymään orggis kanavaan. Siinä on sitten pystyosassa läppä jolla ohjataan lämpö kintuille tai tuulilaseille. Lämppärille menee vaijeriohjaus jolla säädetään lämmitysilman lämpötilaa. takaosan haaroitukseen voisi vetää myös veijarin, mutta ehkä alkuun ainakin laitan vain käsin käännettävän vivun siihen. Jää sitten se ohjaus takamatkustajien tehtäväksi. Täytyy vielä miettiä. Ehkä valmius molempiin, kuskille vaijerivälitteinen sulkijamekanismi myös. Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.