Guest Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Elikkä nyt se sitten alkaa... tuosta pitäis vielä siisti peli saada http://villemattila.kuvat.fi/kuvat/Auto ... %20001.jpg Nämä asiat nyt alkuun mietityttää: -Lämpöpalkit on päistä puhki eli tyyliin kaikki tiepaskat ym. on menny edestä sisään ja takaa ulos... onnistuuko vaan ronskisti vettä ruiskimalla putsaus ja päitten paikkaus kun on palkit kuivuneet vai kannattaako tuollaisen päiden aukeamisen jälkeen koko palkit aukaista yms. Tämä tietenkin tietää että pitäis kori tukea jne ja oviristikot ym. tehdä. -Takapenkin alunen on perinteisesti mätä ja vararenkaan paikan pohja... ostaako vaan suoraan peltiä ja väkertää paikat vai leikkaako sopivan kokoisen reiän ja ostaa korjauspalan (kannattaako jostain purkukuplasta ottaa peltiä vai mites uusi korjauspala... brasseja koittaisin välttää kun kuulemma ohuempia ovat mutta mites esim. WW laatu? WW laatu taas tietäis julmettua hintalisää.) Lokarit myös luultavasti vaihtuu... edestä ovat ainaskin ihan haperoa. -Kori kuitenkin lähtee aika varmasti hetkeksi litomaan kun maalipinta on yhtä röpelöä ja ajatus olisi että koko korin puhalluttaisin tutun autoharrastajan firman tiloissa ja pohjamaalissa sitten vielä korjais loput paljastuneet reiät ja pohjatyöt+maaliin. -Rungosta lähtee ainaskin kaikki jarruosat lukuunottamatta tietty polkimia ja käsijarrun vipua uusiksi... Käsijarrun vaijerit paistaa paljaana ja puoltaa kuin mikäkin... Harkinnassa on ollut että jos pistäis levyjarrut eteen. Kallistuksenvakaaja luultavasti lentää mäkeen ja uutta tilalle (kiinnikkeetkin on jotain ihmeen homemadea) -Moottori on vasta periaatteessa yhden kesän ollut ns. sisäänajossa eli se ei tarvitse muuta kuin sopivan säilönnän tallissa... -Vaihelootan vaihtoa olen miettinyt että sais välityksiä vähän paremmaksi 1.6l koneelle. Matka-ajossa ois kivaa jos ei kone huutaisi. Tuossa nyt alkuun tuota kysymystä että neuvokaa te kokeneemmat... vuosien projekti tuosta tulee mutta tekemällä oppii. Tähän mennessä on lähinnä konetta valmisteltu säilöntää varten mutta miten tuon säilöisi... Seuraavaksi alkaa sisusta siirtymään tallinperälle. Ainiin yksi jäi -Se perinteinen... radion aukko raiskattu. Tosin tuota en ehkä paljoa fixaile kun kuitenkin nykymankka tuohon tulee takaisin. Quote Link to comment
Guest Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Homma pikkuhiljaa edistyy... tankki tyhjä... akku irti ja moottoria jo vähäsen irroiteltu (johdot, bensaputket jne.) mutta tunkkien kanssa vähän ongelmia niin ei ole vielä saanut tuota nostettua tarpeeksi että saisi moottorin alakautta pois. Yks 160 euroa maksanut hallitunkin paska kun ei pysy ylhäällä vaan sitä pitää veivata kokoajan että pysyy ylhäällä... jos ei muulla nouse perkele niin pullotunkilla. Kone olisi tarkoitus varastoida autotalliin ja seuraavaksi irroittaa vaihelaatikko välityksien muutosta varten. Tuon kai teetätän paikallisella pajalla ja sen aikaa revin huonossa hapessa olevaa sisustaa irti ja hitsailen pohjaa kuntoon. Huomenna jatkuu homma... tälläkertaa ois tarkoitus jotenkin saada tuo paremmin tasapainoon ja tuet kunnon paikkoihin... yksi hyvä tunkki on mutta toinen pitäisi olla myös millä saisi nostettua kummaltakin puolelta vuorotellen ettei tarvitse kokoaikaa raahata tunkkia puolelta toiselle. Quote Link to comment
Guest Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 Noniin homma etenee moottori pienen väkertämisen jälkeen irti :) huomenna yks vanha moottori ja tuo uus talliin pienten siivoilujen kera toinen kun ois tarkoitus pistää kokonaan palasiksi ja kunnostaa. Tuon jälkeen ehkä vaiheloota irti ja sisustaa purkamaan. Voin kuvia koittaa napsia huomenna että porukka näkis vähän millaisessa kunnossa tuo on. Quote Link to comment
Guest Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Tämä projekti ollut tapahtumien johdosta tauolla mutta kohta lähtee taas etenemään :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.