Guest Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Moi! Nokka-akselin (+ seuraajat) ajattelin vaihtaa vakiosta englen W110:n. Kovasti on ohjeissa lontoon murteella varoituksia ja wery important neuvoja annettiin ;-) ...Olisko jollain antaa lyhykäisyydessään vinkkiä miten ko. vaihto kannattaisi hoitaa...sisäänajohan täytyy tehdä ja hyvät asennusrasvat laittaa, mutta sellaisia nyrkkisääntöjä ensikäynnistykseen kaivattaisiin? Neuvoista kiitokset ja kumarrukset ;-) Quote Link to comment
Guest Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Venavalykset kohilleen ensin, terastikuilla voi jattaa hiukan tavallista terastikkujen valysta (lahes nolla) suuremmaksi, alumiinitikuilla vakiovalys. Ennen kaynnistysta tulpat pois ja startilla oljynpaineet ylos niin etta varoitusvalo sammuu. Sitten tulpat takas ja starttaus, kierrokset 2000rpm ja pidetaan siella 10-15 minuuttia. Hiukan saa heilahdella mutta tyhjakaynnille ei saa jattaa. Mieluummin vahan yli 2000 kuin vahan alle. Siinapa se, 15 minsan jalkeen sammutus ja oljyn seka filtterin (jos sellaisen sinne laitoit) vaihto. jan Quote Link to comment
Guest Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Ok! Mites sellainen juttu, kun en tullut maininneksi että ko. sisäänajo on samalla koko koneen neitsyt matka, eli myös männät/sylinterit + kannet ovat uudet ja tietysti kammen laakerit? ...meinaan vaan että 2000 kiekkaa heti 15min...eli ei vaikuttane asiaan mitenkään? Quote Link to comment
Guest Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 NOkan sisaanoja tehdaan paikallaan, auto ei liiku. Kun se on tehty, ja oljyt + filtteri vaihdettu, lahdetaan mantien ja sylintereiden sisaanajoon, toivottavasti aika hyvin saadoissaan olevalla koneella. Ajon aikana ei saa hyssytella: ensin kevytta normi ajoa etta pystyy varmistamaan kaiken olevan kunnossa. Sitten suht ripeita kiihdytyksia, lopuksi hiukan liian isolla vaihteella, etta saadaan kunnolla kuormaa koneeseen. Sitten jalka pois kaasulta ja annetaan moottorijarrutuksen hidastaa autoa. Tata toistellaan puoli tuntia, minka normaalin liikenteen seassa pystyy. Taytta tehoa ei viela kayteta, arviolta 75% maksimista. Kiihdytys, moottorijarrutus, kiihdytys, moottorijarrutus, kiihdytys.... lopuksi normaalia hiljaisempaa/normaalimpaa ajoa vartti ja sitten kotiin. ja oljyn seka filtterin vaihto, venavalysten tarkistus. Tasta eteenpain normaali ajoa, valttaen maksimitehon ja maksimikierrosten kayttoa kunnes on joku 100-200km ajeltu. Sitten oljynvaihto.... ja ihan normaalia ajoa miten haluat, ei rajoitteita. Oljyn ja filtterin vaihto 500km jalkeen, ja siita eteenpain normaali vaihtovali. Kaikki yllamainitut oljyt on mineraalioljyja, ei synteettisia. En uskalla enaa antaa suosituksia oljyksi, ne on viime vuosina muuttuneet koostumuksiltaan jne... koita ottaa selvaa mika olisi parasta sisaanajo-oljya ja mika sopii kuplaan jatkuvaan kayttoon hyvin. (Riittavan korkea sinkkipitoisuus ehkaisemaan kulumista) Jan Quote Link to comment
SimpleMan Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Kannenpulttien kireys kannattaa myös tarkistaa, kun kone on käynyt kuumaksi ensimmäisen kerran. Quote Link to comment
Guest Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Sellanen pikku juttu jäi vielä kaiveleen, kun valmistaja ohjeita katselin niin ne ohjeet nimenomaan sanoo että kierrosten pitää olla 1800-2000 rpm 20-30 min, mutta ei yli 2000 kierroksen!!! ...eli mieluiten yli vai alle 2000??? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.