Jump to content

Maalin kulutus


Guest T1-1973

Recommended Posts

Tällainen heräsi mieleen, kun vihdoinkin sain sovittua maalarin rojektille. Eli pohjat teemme tiettyyn pisteeseen itse ja viimeinen sipaisu+hiontaväri+pintaväri tulee maalarin kippaamana. Koppa pyyhkäistään nyt pellille ja pahimmat kolot tinataan ja päälle laitetaan happoväri+epoksi. Mutta, kuinka paljon varaan yhteen vetoon maalia. Onko 1l liian vähän kutakin? Samoin sovimme maalarin kanssa pintavärin hankkimisesta. Kuinka paljon varaan pintaväriä ja lakkaa? Edellisestä rojektista on niin kauan aikaa, etten vahingossakaan muista kulutettuja määriä.

Link to comment

Itse olen aikaslailla samassa vaiheessa projektin suhteen...mulla kävi maalari katsomassa henk. koht paikanpäällä ja oli sitä mieltä että peräti 3 L sais pelkkää maalia varata (sisätilat yms..kuluttaa maalia)

 

...Tää maalari on nimenomaan maalannu kuplia ja meinas että mersukin menee vähemmällä maalilla ;-)

 

...Pohjamaaliksi riittänee 1 L + ohenteet ja nyrkkisääntönä, että sama määrä lakkaa kuin maalia (riippuu tietysti siitä tuleeko jotain erikoisuuksia)!

 

Näillä määrillä ainakin itse !!!

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kuplaan tosiaan menee ihan järetön määrä. Tietty aina kun sisältä maalaa, niin menee huomattavan paljon enemmin. Sitä on vähän vaikeempi hahmottaa aina välillä.

 

Pintapuoliseen ruiskuttamiseen menee semmonen 1.5 litraa valmista lähes autoon kun autoon. Vähän isomman normiauton maalaa sillä mitä pieneen kuplaan menee.

Link to comment

Nyt on 1l happomaalia +1l happoa varattuna. Tällä päässee alkuun. Seuraavaksi epoksi.

Pintavärinä olette siis laskeneet kokonaisuuden väri+ohenne+kovete ~8litraa? Lakkaa saman verran?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...