Guest Tao Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Eli pakoputken vaihdon jälkeen öljyvalo ei pala, no eihän sen kuulukkaan palaa. Mutta se ei edesvilkahda silloin kun laittaa auton käymään, laturinvalo kyllä syttyy ja sammuu hetken päästä niin kuin pitääkin. Onko vain sattumaa että pakoputken vaihdon jälkeen öljyvalo ei pala?! Asiaa en ole kauheasti vielä tutkinut kun alko satelemaan. Quote Link to comment
NordBling Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Johto on varmaan irti anturista eli hihnapyörästä vähän vasempaan, sojottaa vasemmalle. Quote Link to comment
Guest Tao Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Se kyllä tuntuis aika loogiselta syyltä,pitää katsoa huomenna. Quote Link to comment
Guest Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Sen verran selvennystä asiaan että öljynpaineanturi on ns. maadoittavaa mallia. Sähkö kulkee siis ensin valolle ja siitä jatkaa eteenpäin anturille. Jos öljynpaine on nolla niin sähkö pääsee anturin läpi maihin ja valo palaa - saman tien kun paineet nousee, katkaisee anturi virtapiirin ja valo sammuu. Nyt jos piuha on irti niin valo ei saa maita -> se ei pala. Jos johto kuitenkin on kiinni anturissa niin voit tarkistaa öljyvalon toimivuuden niin että otat sen piuhan irti ja lyöt sen kylmästi koneen kylkeen maihin. Virrat päällä pitäisi öljyvalon palaa. Quote Link to comment
Guest Tao Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Nyt toimii niin kuin pitääkin, johto oli irronnut. Testasin myös tota maadoitus juttua öljuvalo palaa kun johto on maissa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.