Guest Toheltaja Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Sitä on nyt Hondan bensatankissa kerros pohjalla, isoimmat lähti murskeella ja bensalla hölskytellen, mutta vielä näyttää olevan joitain tiukempia kohtia kiinni. Jostain syystä tästä yksilöstä lähti hartsi irti viikon sisään kun bensat tankkiin kaadoin, kuplien tankkeja useita tehny noin, eikä koskaan ollu ongelmia :( Quote Link to comment
Guest Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 En tiedä auttaako tämä sinua, mutta tyypillisesti polyesteri pehmenee, kun sitä lämmittää esim. kuumailmapuhaltimella. Jos sen sais pehmeämmäksi, niin voisi sitten murske irrottaa sen lopun helpommin (tai sitten se vaan tarttuu pahemmin). T.Jussi Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 pitää koitella kuumailmapuhaltimella juu, saapi vaan olla varovainen ettei lähtis maalit pahasti päältäpäin, alapuolen kyllä saan kivasti maalailtua. Josko jääpalarättiä pitelis tossa ulkopinnalla ni ei satu vahinkoa... Quote Link to comment
Guest Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Virallisia tankinpinnoitusaineita on otettu pois asetonilla, tiedä sitten miten toimii hartsiin. Quote Link to comment
Guest Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Olisko käsittelyn pohjalle jäänyt jotain rasvaa, niin että ei sitten tarttunut kiinni kunnolla. Hartsien seoksetkin joskus ovat aika tarkkoja, varsinkin epoksipuolella. Polyestern ominaisuus on, että se napsahtaa sen verran kovaksi, että halkeilee helposti. Epoksihartsi ei ole niin herkkä halkeilulle. T.Jussi Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 ei liene rasvan jääminen mahdollista. Ensin sitruunahapolla puhtaaks, sitten rasvanpoistoaineella jonka jälkeen sinolilla että jarrukliinerillä päälle... Hartsinkin mittasin kirjevaa-alla. Quote Link to comment
NordBling Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Jos styreeniä ei saa tuuletettua pois, ei hartsi välttämättä kovetu täysin. Styreeni on ilmaa raskaampaa, en tiedä oisko riittäny että tankin suu olis ollu alaspäin. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Mulla oli vuorokautta paineilma sinne hiljaa tohottamassa, ja kaikki 4 reikää auki, joten en usko sitäkään. Hartsi tosin oli biltemalaista, ja ostettu 2 vuotta sitten (avaamattomia pyttyjä hartsi sekä kovetin) Nyt on aika hyvin saatu kaikki jo tankista veks kuumailmapuhaltimen ja murskeen kera. Tosin vielä on sellaisia paikkoja josta ei oikeen pääse hieromaan. Onks mitään happoja tms. mihin tuo sulaisi helposti? Ei viitsisi jättää yhtään sitä mömelöä tankkiin, jos vedän päälle jotain tanksealeria. koitan vielä asetonilla, ja jos ei ideoita tule, tohautan kaasupillillä maalit veks niin palaa hartsikin tankista, kiskastaan sitten uus maali pintaan jos ei muuten onnistu... Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Bräkleeni ei nykyään auta, mutta metyleenikloridi tai vetyperoksidi voi liuottaa kovettunutta hartsia. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 kaasuhitsauslaitteilla irtosi - kaikki kiinni oleva... vielä hapot ja maalia päälle :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.