nalleolut Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 1200 Kupla 65-77 Solex 28/30 PICT 1200 Kupla 65-77 Solex 31 PICT-5 1300 Kupla 65-77 Solex 30 PICT-1,2 1500 Kupla 60-73 Solex 31 PICT-3 1500 Kupla 60-73 Solex 31 PICT-5 no niin autoni kupla ja siinä kaasarina tuo 31 pict-3 myllynä alakerta1200 ja 1300 kannet . mitä eroa on tuossa pict-5??? eihän tuo kaasari ole liian iso??? tiedot lainattu moposportin sivuilta..... Quote Link to comment
Guest Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 1200 Kupla 65-77 Solex 28/30 PICT 1200 Kupla 65-77 Solex 31 PICT-5 1300 Kupla 65-77 Solex 30 PICT-1,2 1500 Kupla 60-73 Solex 31 PICT-3 1500 Kupla 60-73 Solex 31 PICT-5 no niin autoni kupla ja siinä kaasarina tuo 31 pict-3 myllynä alakerta1200 ja 1300 kannet . mitä eroa on tuossa pict-5??? eihän tuo kaasari ole liian iso??? tiedot lainattu moposportin sivuilta..... vakiona jo valmiiksi liian pieni kaasari... 31 on ihan passeli kunhan on oikein säädetty. Jan Quote Link to comment
nalleolut Posted March 18, 2005 Author Share Posted March 18, 2005 jep ! kiitos.... tarvii lähteä metsästämään tyhjäkäynti. masinolia laitettu tankkiin ei tyhjäkäyntiä alle 2000r/min..... pyörijä oli aikasta kulunut ,mutta en luulisi sen haittaavan...... Quote Link to comment
Guest Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 jep ! kiitos.... tarvii lähteä metsästämään tyhjäkäynti. masinolia laitettu tankkiin ei tyhjäkäyntiä alle 2000r/min..... pyörijä oli aikasta kulunut ,mutta en luulisi sen haittaavan...... Kattoppa vetääkö imusarja jäähän siitä kaasarin alapuolelta silloin kun tyhjäkäyntiä ei ole.. jan Quote Link to comment
nalleolut Posted March 18, 2005 Author Share Posted March 18, 2005 eikö ton masinolin tarkoitus ole just se ettei vetäisi jäähän... Quote Link to comment
Guest Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 eikö ton masinolin tarkoitus ole just se ettei vetäisi jäähän... ei se ihmeisiin pysty :) Vakiona ilmanputsariin johdetaan lämmintä ilmaa pakosarjalta ja imusarja lämmitetään pakokaasukierrolla. Tämä pikkuputki on useimmitenm karstoittunut umpeen. Paskamainen puhdistaa. Jan Quote Link to comment
Guest Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Mulle on jääny sellanen mielikuva että jokainen moottori joka on saanu "tenua" adiktoituu siihen eli laita kerran saat laittaa toisenkin. Voin olla väärässä mutta tälläisiä kokemuksia on.. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 18, 2005 Author Share Posted March 18, 2005 paksuhko haitari letku menee putkelta ilmanputsariin....sekö karstoittuu umpeen????? Quote Link to comment
Guest Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 paksuhko haitari letku menee putkelta ilmanputsariin....sekö karstoittuu umpeen????? Ei se, vaan se sormenpaksuinen pikku metalliputki joka nousee nelospytyltä ylös, yhtyy imusarjan vaakaputkeen ja katoaa alumiinista valetun vaipan sisään.. kulkee koneen toiselle puolele ja erkanee taas imusarjasta ja laskeutuu moottoripeltien läpi moottorin alapuolelle 2-pytyn kohdalta. Vakiopakoputkistossa se yhtyy äänenvaimentimeen. Käärmeenpesässä se yhtyy heti kakkospytyn pakosarjaan pakoaukon lähelle. (huonompi virtaus) Jan Quote Link to comment
Guest Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 No ei kun ne pikku putket jotka on imusarjaa.. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 18, 2005 Author Share Posted March 18, 2005 ahaa eli ne jotka on tossa miun härvelissä ku on 2r kannet tulee yhteen heti siitä lähtee pikku putki ns.taaksepäin ja menee pakoputkeen.jep jep mites nuo saadaan "sulamaan" Quote Link to comment
Guest Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 ahaa eli ne jotka on tossa miun härvelissä ku on 2r kannet tulee yhteen heti siitä lähtee pikku putki ns.taaksepäin ja menee pakoputkeen.jep jep mites nuo saadaan "sulamaan" Imusarja irti (hirvee homma) ja porataan laipasta katsottuna ekaan mutkaan 8mm reikä vaakaputken suuntaan. Reiästä aletaan syöttämään porakoneeseen kiinnitettyä, katkaistua (30-40cm) kytkinvaijeria sisään, pyörimissuunta niinpäin ettei vaijeri ala kiertymään auki. kopistellaan vasaralla kevyesti välillä irtokarsta pois. Toistetaan toimenpide vastakkaiselta puolelta. Jos ei vaijeri pure, niin täytyy käyttää piiiitkää poranterää tai itse tehdä pyöröteräksestä (ohut tanko) sopiva poranterän tapainen värkki jonka kärki muotoillaan niin että se puree karstaan. Huom: vaijerin etu on taipuisiis, tähän verrattuna.. sitä voi koittaa syöttää sieltä laipan reiästäkin sisään, jos ei halua porata ensi töikseen reikiä. Joskus saattaa riittää. Kun rööri on kunnolla auki, nuo "noin" 8mm reiät hitsataan umpeen. valmista tuli, kasaa kone takas nippuun. Olen ton poraus-ja vaijeritempun tehnyt myös moottorin ollessa kiinni autossa, mitään purkamatta. Jan Quote Link to comment
nalleolut Posted March 18, 2005 Author Share Posted March 18, 2005 sehän imusarja on "päistään" kiinni kumi klemmareilla.... ja sit kaasarissa kahdella pultilla... Quote Link to comment
nalleolut Posted March 18, 2005 Author Share Posted March 18, 2005 Olen ton poraus-ja vaijeritempun tehnyt myös moottorin ollessa kiinni autossa, mitään purkamatta....... mihis ne karstat häviää -------palaa poies??? Quote Link to comment
Guest Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 sehän imusarja on "päistään" kiinni kumi klemmareilla.... ja sit kaasarissa kahdella pultilla... Ja pakosarjassa neljällä M6 pultilla jotka ei ihan kevyesti lähe irti... ja jotta imusarjan saa veke paikoiltaan, täytyy laturin hihna irrottaa, laturin panta irrottaa, puhallinkoppa irrottaa ja nostaa ylöspäin, laturi irrottaa kopasta ja keplotella pois... vasta sitten saa imusarjan ulos. Inhottava homma. 74-> imusarjalla on vieläpä kaksi esilämmitysputkea rinnakkain. Vaatii vastaavasti pakosarjan jossa on kahdelle putkelle laipat :) Jan Quote Link to comment
Guest Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Olen ton poraus-ja vaijeritempun tehnyt myös moottorin ollessa kiinni autossa, mitään purkamatta.......mihis ne karstat häviää -------palaa poies??? Tulee pakoputkesta ulos. Käytän lisäksi pölynimuria ja paineilmaa apuna. Sitten kun ilma alkaa kulkemaan, paineilmaa toisesta päästä sisään (ennenkuin reikä on hitsattu umpeen ) ja imuri pakoputken päähän imemään. kannattaa ottaa venakoppa auki ja varmistaa että se pakoventtiili on kiinni, ettei karsta livahda palotilaan. Jos jättää vain karstat sinne putkeen, niin ne todennäköisesti puhaltuu pakoputkesta luonnollista kautta ulos kun moottori käynnistetään. Pakoaukosta kun harvoin virtaa tavaraa väärään suuntaan moottorin käydessä. Jan Quote Link to comment
nalleolut Posted March 18, 2005 Author Share Posted March 18, 2005 no mie koitan selvitä ensin helpoimman kautta eli uutta sytkä osaa alkuun. johdot ,tulpat, kansi ,pyörijä,konkka ja kärjet.... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.