Jump to content

kaasari kysymys.


Recommended Posts

1200 Kupla 65-77 Solex 28/30 PICT

1200 Kupla 65-77 Solex 31 PICT-5

1300 Kupla 65-77 Solex 30 PICT-1,2

1500 Kupla 60-73 Solex 31 PICT-3

1500 Kupla 60-73 Solex 31 PICT-5

 

no niin autoni kupla ja siinä kaasarina tuo 31 pict-3

myllynä alakerta1200 ja 1300 kannet . mitä eroa on tuossa pict-5???

eihän tuo kaasari ole liian iso???

 

tiedot lainattu moposportin sivuilta.....

Link to comment
1200 Kupla 65-77 Solex 28/30 PICT

1200 Kupla 65-77 Solex 31 PICT-5

1300 Kupla 65-77 Solex 30 PICT-1,2

1500 Kupla 60-73 Solex 31 PICT-3

1500 Kupla 60-73 Solex 31 PICT-5

 

no niin autoni kupla ja siinä kaasarina tuo 31 pict-3

myllynä alakerta1200 ja 1300 kannet . mitä eroa on tuossa pict-5???

eihän tuo kaasari ole liian iso???

 

tiedot lainattu moposportin sivuilta.....

 

 

vakiona jo valmiiksi liian pieni kaasari... 31 on ihan passeli kunhan on oikein säädetty.

 

Jan

Link to comment
jep ! kiitos.... tarvii lähteä metsästämään tyhjäkäynti. masinolia laitettu tankkiin ei tyhjäkäyntiä alle 2000r/min.....

 

pyörijä oli aikasta kulunut ,mutta en luulisi sen haittaavan......

 

 

 

Kattoppa vetääkö imusarja jäähän siitä kaasarin alapuolelta silloin kun tyhjäkäyntiä ei ole..

 

 

jan

Link to comment
eikö ton masinolin tarkoitus ole just se ettei vetäisi jäähän...

 

 

ei se ihmeisiin pysty :)

 

Vakiona ilmanputsariin johdetaan lämmintä ilmaa pakosarjalta ja imusarja lämmitetään pakokaasukierrolla. Tämä pikkuputki on useimmitenm karstoittunut umpeen. Paskamainen puhdistaa.

 

Jan

Link to comment

Mulle on jääny sellanen mielikuva että jokainen moottori joka on saanu "tenua" adiktoituu siihen eli laita kerran saat laittaa toisenkin. Voin olla väärässä mutta tälläisiä kokemuksia on..

Link to comment
paksuhko haitari letku menee putkelta ilmanputsariin....sekö karstoittuu umpeen?????

 

 

Ei se, vaan se sormenpaksuinen pikku metalliputki joka nousee nelospytyltä ylös, yhtyy imusarjan vaakaputkeen ja katoaa alumiinista valetun vaipan sisään.. kulkee koneen toiselle puolele ja erkanee taas imusarjasta ja laskeutuu moottoripeltien läpi moottorin alapuolelle 2-pytyn kohdalta. Vakiopakoputkistossa se yhtyy äänenvaimentimeen. Käärmeenpesässä se yhtyy heti kakkospytyn pakosarjaan pakoaukon lähelle. (huonompi virtaus)

 

 

Jan

Link to comment
ahaa eli ne jotka on tossa miun härvelissä ku on 2r kannet tulee yhteen heti siitä lähtee pikku putki ns.taaksepäin ja menee pakoputkeen.jep jep mites nuo saadaan "sulamaan"

 

 

Imusarja irti (hirvee homma) ja porataan laipasta katsottuna ekaan mutkaan 8mm reikä vaakaputken suuntaan. Reiästä aletaan syöttämään porakoneeseen kiinnitettyä, katkaistua (30-40cm) kytkinvaijeria sisään, pyörimissuunta niinpäin ettei vaijeri ala kiertymään auki. kopistellaan vasaralla kevyesti välillä irtokarsta pois. Toistetaan toimenpide vastakkaiselta puolelta.

 

Jos ei vaijeri pure, niin täytyy käyttää piiiitkää poranterää tai itse tehdä pyöröteräksestä (ohut tanko) sopiva poranterän tapainen värkki jonka kärki muotoillaan niin että se puree karstaan. Huom: vaijerin etu on taipuisiis, tähän verrattuna.. sitä voi koittaa syöttää sieltä laipan reiästäkin sisään, jos ei halua porata ensi töikseen reikiä. Joskus saattaa riittää.

 

Kun rööri on kunnolla auki, nuo "noin" 8mm reiät hitsataan umpeen.

 

valmista tuli, kasaa kone takas nippuun.

 

Olen ton poraus-ja vaijeritempun tehnyt myös moottorin ollessa kiinni autossa, mitään purkamatta.

 

 

Jan

Link to comment
sehän imusarja on "päistään" kiinni kumi klemmareilla.... ja sit kaasarissa kahdella pultilla...

 

Ja pakosarjassa neljällä M6 pultilla jotka ei ihan kevyesti lähe irti...

 

ja jotta imusarjan saa veke paikoiltaan, täytyy laturin hihna irrottaa, laturin panta irrottaa, puhallinkoppa irrottaa ja nostaa ylöspäin, laturi irrottaa kopasta ja keplotella pois... vasta sitten saa imusarjan ulos.

Inhottava homma.

 

74-> imusarjalla on vieläpä kaksi esilämmitysputkea rinnakkain. Vaatii vastaavasti pakosarjan jossa on kahdelle putkelle laipat :)

 

Jan

Link to comment
Olen ton poraus-ja vaijeritempun tehnyt myös moottorin ollessa kiinni autossa, mitään purkamatta.......

mihis ne karstat häviää -------palaa poies???

 

 

Tulee pakoputkesta ulos. Käytän lisäksi pölynimuria ja paineilmaa apuna. Sitten kun ilma alkaa kulkemaan, paineilmaa toisesta päästä sisään (ennenkuin reikä on hitsattu umpeen ) ja imuri pakoputken päähän imemään. kannattaa ottaa venakoppa auki ja varmistaa että se pakoventtiili on kiinni, ettei karsta livahda palotilaan. Jos jättää vain karstat sinne putkeen, niin ne todennäköisesti puhaltuu pakoputkesta luonnollista kautta ulos kun moottori käynnistetään. Pakoaukosta kun harvoin virtaa tavaraa väärään suuntaan moottorin käydessä.

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...