Guest KariT Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Kaasaritekniikka ei oikein mulle aukea, mutta kokeillaan. 1700cc kone, nurkkakaasareilla: Tyhjäkäynnin säätö ei onnistu säätöruuvista, koska kuvassa ympyröity osa puuttuu: Samoiten automaattiryyppy ei ole toiminnassa. Sisällä oleva jousi ilmeisesti rikki/otettu pois käytöstä. Ryypyn ollessa toiminnassa, jätti kaasarista läpän auki ja kierrokset kohtuulliset korkeet. Näihin kaasareihin vaihdettiin Oberilta tilatut korjaussarjat mutta, ei ne näitä vikoja korjaakkaan... Voiko näillä tehdä jotain vai ostetaanko uudet/toisenlaiset tilalle? Tekstistä varmaan huomaa, että mulle tämä puoli on täysin hepreaa, mutta ei kehtaisi suoralta kädeltä 500€ laittaa uusiin kaasareihin. Quote Link to comment
Guest Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 tulppaa tyhjakayntisolenoidin paikka kaasarin rungossa jos sulla ei ole solenoidia. Jos solenoidista taasen puuttuu vain tuo ympyroity manta paasta, ei silla ole merkitysta kunhan se solenoidi on paikoillaan. Sen tehtava on sulkea tyhjakayntipiiri kokonaan kun virta katkaistaan,jalkikaynnin estamiseksi. Virrat paalla tuo mokkula retkottaa apposen auki eika tee mitaan muuta, siihen ei liity mitaan saatoa. Tyhjakaynti otetaan vasemmanpuoleisesta kaasarista ja jaetaan yhdysputkia pitkin vasemman ja oikean imusarjan kesken. Eli tyhjakaynti saadetaan vain vasemmasta kaasarista, sen paalla on se saatoruuvi, kuvassa numero 2. Kaasuttimien lapat pitaisi olla aika samoihin sadetty stoppariruuveilla, niin etta lapat ovat aivan aavistuksen raollaan. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Ok. Kaveri, joka kävi kaasareita kattomassa sanoi että, säätöruuvin pyörittelyllä ei ollut minkäänlaista vaikutusta mihinkään. Quote Link to comment
Guest Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Siella voi olla ilmavuoto jossain. Kayko rakkine tyhjakayntia ollenkaan? Ryyppy pitais jumittaa kokonaan pois paalta ja kone lammin, tyhjakaynnin saatoa varten. venttiilit ja sytka pitais olla saadetty. Quote Link to comment
vwagen Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Kaasuttimien perussäädöt täytyy ensin olla kohdallaan ja jälkikäynninesto venttiilinkin olisi syytä olla paikallaan ei sitä turhaan ole tehtaalla sinne laitettu. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Solenoidi on paikallaan, mutta toisessa kuvassa ympyröity osa puuttuu. Ilmavuotoa ei pitäisi olla, kun kaikki tiivisteet ja letkut liittimineen on uusittu. Käy tyhjäkäyntiä muutaman sekunnin. Hankalaa, kun ei itse ymmärrä... Quote Link to comment
H Eronen Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Se kuvassa ympyröity osa on kiinteästi siinä solenoidissa kiinni. Kun solenoidiin kytketään virta se vetäytyy sähkömagneetin voimin solenoidia kohti ja reitti aukeaa. Kun virta katkaistaan se työntyy solenoidin sisällä olevan jousen voimasta tukkimaan tyhjäkäyntipiirin. Älä hätäile, otetaan joku viikonloppu auto liikenteeseen ja säädetään ja ajetaan ja säädetään ja ajetaan ja säädetään ja säädetän. Uskon että saadaan kohtuudella toimimaan. Notta mulla pitäisi jossain olla yksi kaasari josta voitais vaihtaa solenoidi rikkinäisen tilalle, ja saahan ne varmaan ne automaattiryypytkin herkisteltyä toimiviksi. Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 http://www.justkampers.com/shop/t2-bay- ... 11144.html Onko kenelläkään kokemusta? Quote Link to comment
JM Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 http://www.justkampers.com/shop/t2-bay-window/original-parts/carburetor/weber-single-carb-conversion-kit-j11144.html Onko kenelläkään kokemusta? Ei kokemusta mutta olen kuullut hyvää kyseisestä kampeesta. Quote Link to comment
Guest Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 ei maksa vaivaa. Samat ongelmat mita kuplan koneessakin hurjan pitkilla, kylmilla imusarjoilla. Mahdoton saataa kunnolla ja bensaa kuluu turhaan kun saadot on pakosta laitettava liian rikkaalle. Kaasuun vastaavuus huono ja siirtyma tyhjakaynnilta vetoalueelel takkuaa. Kaasu pohjassa toimii kylla :) Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Näistä sarjoista on tullut poikkeuksetta hyvää palautetta, eikä hintakaan päätä huimaa: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1224 Toimivat taatusti paremmin kuin keskikaasutinviritelmät. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 En tehnyt nyt uutta topikkia kun kuitenkin samat kaasuttimet kyseessä kuin alottajalla :) Elikkäs mites noi sähköryypyt kannattais säätää niinko oikein? Purin kaasuttimet, putsasin ja kiristin noita ryyppyjen palautus jousia kun olivat niin löysät ettei auennu läpät kokonan. Nyt on säädetty niin rppyt et kylmänä läpät ei oo ihan kiinni vaan muutaman millin rako. virtaa kun lyö niin eivät kyl aivan samaan tahtiin aukee mut joku pari kolme minuuttia menee et ovat auki, onko ne nyt hyvät vai pitääkö ihan kiinni asti ne säätää? vähän kyllä mietityttää tuleeko noi pitkään toimimaan. hmmm... Edit: kuinkahan hyvin auto käynnistyy jos nuo ottaa käytöstä pois kokonaan? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.