Jump to content

Paineasetelmasta


Guest Artturi

Recommended Posts

Guest Artturi

Elikkäs koneenvaihdon yhteydessä tuli vaihdettua paineasetelma uudenveroiseen hyllystälöytyneeseen. kysessä on ilmeisesti säädettävä asetelma ja koko on 200 mm. Ongelma onkin seuraava, että kytkin ottaa kiinni vasta aivan polkimen ylhäällä... vaijeri on löysätty käytännössä tappiin eikä ole enää kireellä, levy on uus. Tuntuu ainakin et kytkin ei luista vaan toimii normaalisti tosin oon ajanu vasta noin 100m. Eli voiko kyseessä olla joku kisa asetelma tai vastaava? Asetelmasta ei juuri tarkempaa tietoa ole kun sattu itelle tulemaan vähän puol vahingossa.

 

Kiitoksia taas :)

Link to comment
Guest Artturi

Joo. Asetelma tuli mulle vaihdossa kaverilta ja hän oli saanu sen joltain tutulta :) on ollu jossain viripadassa joskus kiinni. Mulle sanottiin et on säädettävä... en oo samanlaista nähny myynnissä missää ja ei oo tietoo asetelman iästä. Alkuperäinen omistaja oli kuulemma kupla harrastaja... tiedä näistä sitte.

Link to comment
Guest zemial

jossain ikivanhoissa lähdeteoksissa oon nähny jotain asetelmia jotka olis ollu purettavia ja jousia olis voinu vaihtaa tai laittaa prikkoja alle..

Link to comment
Guest Artturi

Eli jotakuinkin tän näkönen asetelma, mut toi kuva on 180mm asetelmasta.

Tää kuva on kyl ihan vakio asetelmasta. Siinä mun asetelmassa on vaihdettu jotain jousia tonne.(erivärisiä). Eli itse kysymykseen... Miks ottaa niin ylhäällä kiinni??

post-219-13888357883247_thumb.jpg

Link to comment

Voisko olla niin et sulla on uudemman mallinen painelaakeri jossa on keskitysholkki ja laakerissa korotusrengas. Jos asetelmassakin on keskirengas kuvan mukaisesti niin laakerin ja asetelman välissä on liikaa tavaraa. Silloin kytkimen liikevara on niin pieni et se vapauttaa ja ottaa kiinni ihan minimaalisella polkimen liikkeellä.

Link to comment
Guest Artturi

No toi kävi itelläki mielessä, mutta eikös siinä uudemmassa laakerissa oo erillaiset kiinnitys härpäkkeet?? siis kuvaus sopii muuten osuvasti mut laakeri on 99% varmuudella oikee.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...