Jump to content

Sanoikohan kone sopimuksen irti...


Guest Mikko

Recommended Posts

Guest Mikko

Eli ajelin tossa toista kuppeliani talvipaikasta kotio, matkaa n.120km ja noin puolessa matkassa alkoi veto loppua ja kaasua painettaessa kuului "siritystä" koneesta, ja "siritys" kuuluu edelleenkin. Kun pysähdyin ja avasin koneenpellin niin käry nousi koneesta elikkäs aika kuumana kävi... Auto ei sovuta yhtään eikä syö öljyä.... Mutta kone taitaa olla aikas väljä tai kokonaan sökö...?? Oli eka reissu jonka kerkisin tällä ajaan... Vm. -66.

Link to comment
Guest Mikko

No niin nyt tuli sit katseltua konetta hieman tarkemmin kaverin kans. Sanokaas nyt mitä kannattas tehdä koneelle vai kannattaako ostaa toinen kone tai kenties myydä koko romu pois... :)?? Elikkäs koneessa pitää venttiilit aikas nakutuksen, luultavasti öljyn sekaan pääsee hieman bensaa ja onhan kone aika väljäkin kun ei lämpöisenä kunnolla jaksa nelosella mennä ja lämmötkin mielestäni nousee liikaa, tosin kone ei savuta kauheesti mutta toki savuttaa. Eli konetta tarvisi laittaa sellaiseen kuntoon että se on luotettava ja miellyttävä ajella eikö aina tarvi pelätä kestääkö perille. Eli tarvisi hieman saada viitettä mitä koneen TÄYS remontti maksaa vai tuleeko halvemmaksi ostaa toinen kone?? Autossa myös starttivikaa koska ei jaksa pyöriä kunnolla ja epäilykset on kohdistunut vauhtipyörään (luultavasti heittää koska laatikon reunoissa jälkiä). Kupla on vm. -66, 12V sähköt ja koneen pitäisi olla 1700cc tai ainakin myytiin mulle sellasena tosin hieman epäilen koska kone on ollut TODELLA laiska "uudesta" asti... Elikkäs APUA kaivataan!!!!Ei viittis myydä poiskaan kun on niin pirun hyvä kori.....

Link to comment
Guest zemial

höräytäppä kone käyntii kylmänä ja kokeile alkavatko kaikki pakoputket lämpeämään heti.. nimittäi jos joku pytty ei sytytä kunnolla, niin oireet o justii semmoset et voima o poissa ja sieltä menee vaa bensa öljyn sekaan (toki vaatii vähä väljää)... ja kone pitää erikoista ääntä.

 

mutta luotettavaa käytettyä konetta ei löydy halvalla, hyvää ja halpaa ei ole olemassa. on joko luotettavia koneita tai halpoja koneita.

 

vauhtipyörä tuskin niitä jälkiä on tehnyt, ne ovat varmaan harrastelijan tekemät kun se on sovittanut 12v koneen 6v lootaan kiinni.

 

täys koneremppahan maksaa, jos alakertaan vaihat laakerit ja teetät hionnat nii se o muutaman satasen paukku, uudet pytyt+männät o parin satase paukku ja sit kansiin kannattaa ne ohjurit laittaa samalla ja ainaki läpätä venttiilit jos ne ei oo halki tai muuten rikki. johonki 500e luokkaan pitäs saada jo aika hyvää remppaa aikaan jos ite jotain tekee siihen kanssa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...