Guest Mikko Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Eli ajelin tossa toista kuppeliani talvipaikasta kotio, matkaa n.120km ja noin puolessa matkassa alkoi veto loppua ja kaasua painettaessa kuului "siritystä" koneesta, ja "siritys" kuuluu edelleenkin. Kun pysähdyin ja avasin koneenpellin niin käry nousi koneesta elikkäs aika kuumana kävi... Auto ei sovuta yhtään eikä syö öljyä.... Mutta kone taitaa olla aikas väljä tai kokonaan sökö...?? Oli eka reissu jonka kerkisin tällä ajaan... Vm. -66. Quote Link to comment
Guest Markus Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 kuulostas venttiilivialta, esim. istukkarengaspompannu paikaltaan tms Quote Link to comment
Guest zemial Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 tuulettimen irtoaminen tekee myös kivan äänen ja sen päälle onkin kone entistä Quote Link to comment
Guest Mikko Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 No niin nyt tuli sit katseltua konetta hieman tarkemmin kaverin kans. Sanokaas nyt mitä kannattas tehdä koneelle vai kannattaako ostaa toinen kone tai kenties myydä koko romu pois... :)?? Elikkäs koneessa pitää venttiilit aikas nakutuksen, luultavasti öljyn sekaan pääsee hieman bensaa ja onhan kone aika väljäkin kun ei lämpöisenä kunnolla jaksa nelosella mennä ja lämmötkin mielestäni nousee liikaa, tosin kone ei savuta kauheesti mutta toki savuttaa. Eli konetta tarvisi laittaa sellaiseen kuntoon että se on luotettava ja miellyttävä ajella eikö aina tarvi pelätä kestääkö perille. Eli tarvisi hieman saada viitettä mitä koneen TÄYS remontti maksaa vai tuleeko halvemmaksi ostaa toinen kone?? Autossa myös starttivikaa koska ei jaksa pyöriä kunnolla ja epäilykset on kohdistunut vauhtipyörään (luultavasti heittää koska laatikon reunoissa jälkiä). Kupla on vm. -66, 12V sähköt ja koneen pitäisi olla 1700cc tai ainakin myytiin mulle sellasena tosin hieman epäilen koska kone on ollut TODELLA laiska "uudesta" asti... Elikkäs APUA kaivataan!!!!Ei viittis myydä poiskaan kun on niin pirun hyvä kori..... Quote Link to comment
Guest zemial Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 höräytäppä kone käyntii kylmänä ja kokeile alkavatko kaikki pakoputket lämpeämään heti.. nimittäi jos joku pytty ei sytytä kunnolla, niin oireet o justii semmoset et voima o poissa ja sieltä menee vaa bensa öljyn sekaan (toki vaatii vähä väljää)... ja kone pitää erikoista ääntä. mutta luotettavaa käytettyä konetta ei löydy halvalla, hyvää ja halpaa ei ole olemassa. on joko luotettavia koneita tai halpoja koneita. vauhtipyörä tuskin niitä jälkiä on tehnyt, ne ovat varmaan harrastelijan tekemät kun se on sovittanut 12v koneen 6v lootaan kiinni. täys koneremppahan maksaa, jos alakertaan vaihat laakerit ja teetät hionnat nii se o muutaman satasen paukku, uudet pytyt+männät o parin satase paukku ja sit kansiin kannattaa ne ohjurit laittaa samalla ja ainaki läpätä venttiilit jos ne ei oo halki tai muuten rikki. johonki 500e luokkaan pitäs saada jo aika hyvää remppaa aikaan jos ite jotain tekee siihen kanssa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.