Guest Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Ongelmat senkun jatkuvat kuplan kanssa, eikä omat tiedot ja taidot riitä, kysyn arvon tietäjiltä. Kaikki lähti yhdestä laturi rikosta, sen jälkeen latureita vaihdettu tiukkaan tahtiin, samoin lataus säädin Boschin elektroniseen, kaikki rokkas taas hetken hyvin, mutta nyt koko kuskin puoli koneesta pimeä. Tulppia vaihdettu, tulpan johdot vaihdettu, kipinät katsottu useaan kertaan sen ollessa hyvä.(myös sytyt lampun kanssa) Eli kysymys kuuluu miksi tulppa antaa hyvän kipinän sen ollessa irraallan, mut auta armias kun sen laittaa paikalleen, niin se on aivan märkä, eli ei syty, mutta ainatta ainakin tulee. jakanen kannesta myös hyvä kipinä. Onko mahdollista että joku vena jää nyt kantamaan tms. Venttiili välykset tarkastettu nyt pariin kertaan ja ajettu vain noin 1000km?? Puristukset mitattu aikasemmin "terveeltä" puolen, melkein 14 ja arpamoottori on. Apuja kaivataan ja tietysti olisi mukava vielä kuppelia ulkoiluttaa näin loppu kesästä. T:Make Quote Link to comment
Guest Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 ^Ja vielä täsmennyksenä edelliseen, moottori 1300cc ja kärjellinen sytkä. T:Make Quote Link to comment
hpa Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Samanlaisen tapauksen kanssa taistelin pari viikkoa sitten. Ensi mittaa puristukset ja jos on yli 8 kg/cm pitäisi lähteä käyntiin sen puoleen. Kohokammion neulaventtiili voi olla auki jumissä. Kohokammio auki kaasuttmimesta ja tarkistus, samalla bensapinnan tarkistus, ettei tulvi yli. Epäilyttää lisäksi, että imuvuoto vasemmalla puolella, jotain on rikkoutunut laturijumpassa. Jakajankin asento voi olla ihan,mitä sattuu jos on irroitettu. Vaatii sitkeyttä. Onko kaasutinta ruuvailtu muuten,perussäätöihin ensin. Ja kaasuttimen tyyppi pitäisi tietää, jotta voi etsiä säätöohjeet. Tsemppiä. Omasta tutkitmuskohteessa olivat venttiilivälykset hävinneet. Ne voi myös pikatarkastaa avaamalla venttiilikopat ja kokeilemalla onko yleensä yhtään välyksiä missään venttiilissä. Ensin ykkösen sytytytyskohdasta ja sitten takaisinpäin moottoria pyörittäen 2- 3- 4. Quote Link to comment
Guest Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Mitenkäs sitten tämmönen asia... Kuulin juttua että virranjakaja olisi, muka jotenkin väljä josta voi johtua kyseinen ongelma? voiko tällä olla osa selitystä asiaan, ja lisäksi kaipaan vinkkejä kohtuu hintasesta ja toimivasta puristuspaine mittarista. Itellä ei vielä ole, vaan yhdellä tutulla. T:Make Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Joo kyl virranjakajan akseli voi olla aikojen saatossa väljistyny. Sit kun se vipattaa laidasta laitaan, niin kipinä tulee vähän millon huvittaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.