Guest k1200rs Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Onko kenelläkään tietoa jarrullisen telikärryn vaaadittavasta jarrutehosta? Pomppaako katsastuksesta jos joku rengas ei jarruta kunnolla? Ja mitenkä saako sellaista edes jarrudynometrillä tarkastettua? Täytyis huomenna käyttää toi vanha kärryn raato katsastuksessa ja tuntuu olevan yksi jarru vaijeri jäässä ni ei pelaa. Quote Link to comment
Jope Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Käsijarru vedettynä pitää pyörät tulla latanaan kun vedetään hallin lattialla. Quote Link to comment
-AP- Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Vähintäänkin niin, että jos yksi pyörä pyörii käsin jarru päällä, niin ei hyvä ... Quote Link to comment
Guest k1200rs Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Juu tulipa katastettua tuo raato. Inssi nosti tunkilla kärryn ylös ja veti käsijarrun ylös ja kävi pyörittelemässä renkaat, yksi rengas liikku jonkin verran, mutta inssi totesi "kyllä noilla jarruilla vauhti luulisi hidastuvan" ja leima tuli :) Quote Link to comment
Timo Varis Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Miten mekaanisilla jarruilla(vaijerit) kärry testataan konttorilla rullilla/pihalla vai miten ? Quote Link to comment
-AP- Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Jotkut vetää käsijarru päällä pitkin pihaa ja vaatii kaikkien pyörien lukkiutumisen, jotkut testaa rullilla, vaikkakin tyhjällä trailerilla jarruvoimat jää kovin pieniksi, jotkut nostaa ylös ja kokeilee käsin sekä testaa työntöjarrun tarkastusraudalla. Quote Link to comment
Timo Varis Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Miten testaus rullilla tapahtuu? ja saako auto olla kyydillä? Quote Link to comment
-AP- Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Peruuttamalla, kai yleisimmin. Kannattaa kysyä etukäteen sallitaanko kuorma mukana vai onko jopa suotavaa. Useat dynot ei toimi kunnolla, kun kaksi akselia on sen verran lähellä toisiaan ... Quote Link to comment
eekoo Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Useampi tapa ollut, rekisteröitäessä määrättiin kuorma päälle , silloin jarrudynamoon ja akseli piti olla jarrutasapainossa peruutettaessa. Akseleiden eroja ei tarkastettu. Vuosikatsastuksessa tyhjä kärry ja dynossa vaadittiin lähes tasapaino kässäriä vedettäessä. Akselien keskinäistä tasapainoa ei taaskaan mitattu. Kärry ei ole telikärry vaan kaksiakselinen max. akselivälillä. Quote Link to comment
Jorrma Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Tossa eksyin paikalliselle konttorille kärryä leimaamaan, ei olisi pitänyt mennä, hallissa monttu jossa inssi kävi vetäsemässä ketjun akselin ympäri ja hytikkasylinterillä veto rullia vasten, eihän sieltä jarruja meinannut löytyä, onneksi sai säätää siinä samalla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.