Jump to content

Linkit taas kateissa


Guest Mika Raussi

Recommended Posts

Guest Mika Raussi

Joopa joo.. Pitäs semmonen taulukko löytää missä kerrotaan sopiva puristussuhde tietynlaiselle nokalle. Sit kans jossain oli vissiin sovitteet, että minkähänlainen välys pitäs koneistaa sylinterin reijälle kanteen.

Link to comment
Joopa joo.. Pitäs semmonen taulukko löytää missä kerrotaan sopiva puristussuhde tietynlaiselle nokalle. Sit kans jossain oli vissiin sovitteet, että minkähänlainen välys pitäs koneistaa sylinterin reijälle kanteen.

 

 

Mikäs nokka?

Näppituntumalla noi menee toistaiseksi itellä, pelissä on liian monta muuttujaa mun mielestä, että voisi luottaa taulukoihin jossa ne on jätetty huomiotta.

 

Jan

Link to comment
Guest Mika Raussi

No toki mie voin kokeneiden koneenrakentajienkin toimesta puristukset passailla.

 

Eli nokka on siis noin 280 astetta 9millin nostolla. Hiottu nelkun nokka siis kyseessä ja kone noin muuten on 71x94.

Link to comment
No toki mie voin kokeneiden koneenrakentajienkin toimesta puristukset passailla.

 

Eli nokka on siis noin 280 astetta 9millin nostolla. Hiottu nelkun nokka siis kyseessä ja kone noin muuten on 71x94.

 

 

No mä laitoin Webcamin jonku tosta hiukan kireemmän, ja puristuksia 2 litraseen nelkkuun joku karvan vajaa 8.5:1. Kansina vakiot 1,8 isompiventtiiliset, palotilat vakion muotoiset ja kanavia vain hiukan siivottu. Kaasareina 2x40mm Dellut. Pakosarja aika hyvin hönkivä itte tehty käärmeenpesä samanpituisilla putkilla.

 

Hiukan enemmänkin olisi kärsinyt laittaa puristuksia, mutta kun ajattelin sen koneen alunperin junakeulaan jossa se joutuu liikuttamaan isompaa massaa, niin jätin miedoksi. Kevyessä kuplassa voi olla hiukan enemmän.

 

Sun nokalle mä laittaisin jotain hitusen yli 8:1 mutta ei ehkä 8.5 asti.. riippuen ajoavasta ja auton painosta jne.

 

Nää on vähän maltillisia arvoja mutta ei pitäis tulla harmia. 98 bensaa silti käyttäisin.

 

Jan

Link to comment
Guest Mika Raussi

Jep! En mie kovin hirveitä puristuksia sinne noin muutenkaan kaipais. Pitää vissiin teheä semmonen temppu, että lasken kantta senverran, että menee vakiotikut ton hiotun nokan kanssa, eli yhteensä 1.5 mm puolelta. Tiivisterenkaan kun jättää pois, niin ei tarvii kannesta hirveesti ajaa.

 

Noi on 41/34 venoilla ja kanvat tosiaan vähän hiplattu. Sarja tulee omavalmiste ja polttoainetta syöttää K-jetti pitkän imusarjan päässä.

Eipähän tässä sen kummenpaa kun sovittelemaan, että miten se kansi nelipakkaan sattuu ja lähteekö sorvi kävelemään vai onnistunko mie tasapainottamaan :p

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...