SePi Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Onko joku huomannu kuplan käyttäytymisessä mitään myönteistä eroa vain pohjarakenteita jäykistämällä - esimerkiksi kabrioletin osilla? Mulla on viisysin perässä ja keulassa lisätty tuentoja, mutta niiden välillekin teksi mieli laittaa jotain tukevoittavaa. Mutta turhaakaan en viitsis tehdä jos raadin mielestä sellaisesta ei ole tuntuvaa hyötyä. Vielä olis työmaat hyvin näkösällä ja rautakin kohtuuhintaista... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 No omalla kohdalla tuli huomattua negatiivista vaikutusta kun jäykisti laittamalla palkit helmojen tilalle ja etuakselin kiinnitykseen asti. Selkeesti toi ois parempi jos kori vähän kiertäs. Nimittäin keulasta tuli semmonen pomppiva. Aina kun joku monttu tai töyssy osu jomman kumman etupyörän kohdalle, pomppas koko keula. Tähän sit lopulta autto järeä kallistuksen vakaaja, joka sit potkasee sitä toistakin pyörää. Vieläkin pomppaa isommista montuista, mut tää ongelma oli lähinnä normaalissa tien epätasaisuudessa eli keväällä keula pomppi ihan koko ajan. Oli tosi epämiellyttävä ajaa Quote Link to comment
SePi Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Joo, pomppiva keula ei oo kiva. Helppohan sinne on lisätä pulttien kiinnittämänä palkkia jos vielä kiinnostaa. Jotenkin olen ymmärtäny, että toimiva jousitus vaatis jäykän korin tai alustan. Ehkäpä kuplan kori on oikeista kohdistaan sopivan jäykkä - tahi elastinen. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Joo sehän siinä vähän on, että pitäs olla sit jousitus hyvä jos kori on jäykkä. Ei noilla aatun aikasilla jousituksilla taida oikeen päästä sinne asteelle, että jäykkä kori ois kovinkaan hyvä ratkasu. Mut jäykistäähän turvakaaretkin paljon, että niistä käyttökokemuksia ootellessa Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.