Jump to content

Vakiokansien kestävyys


Guest ElBata

Recommended Posts

Guest ElBata

Hei, kertokaapa millaisissa moottorikokoonpanoissa teillä on ollut vakio kaksreikäkansista sovelletut versiot käytössä.

Toiset tuntuvat avartavan niitä surutta isoillekin putkille ja toiset sanovat, että ne vääntyilee ja halkeilee

avartamisen ja porttaamisen myötä. Onko vakiokansien heikkojen kohtien hitsaaminen (paksuntaminen) järkevää tai edes mahdollista?

 

Lähinnä kiinnostaisi vakiokansien kestävyys 1600-2000cc katukäyttöön rakennetussa konepaketissa, josta löytyy vakiota

enemmän voimaa, mutta puristukset olisi maltilliset.

 

Suuret kiitokset vastauksista jo etukäteen!

post-2933-13888367348363_thumb.jpg

Link to comment

Vakiokansi riittää 130 - 150+ heppaan saakka isompien venttiilien kera, miksei enemmänkin jos ei laske 2-3mm enempää. Vakiokantta ei voi kovin paljoa laskea varsinkaan isoja sylintereitä käyttäessä, koska ei ole materiaalia tarpeeksi alla.

 

Jos uusia kansia aiot alkaa avartaan, suosittelen samaan hintaan aircooledin pro street ym kansia, näissä on vähän enemmän materiaalia porttaamista ja laskemista varten sekä isommille venttiileille tehty seetit.

 

Kautta aikojen on vakiokansiin lisätty hitsaamalla materiaalia, mutta se ei ole enään kannattavaa kun on CB:ltä saatavana kansi johon ei tartte lisätä materiaalia.

 

 

http://www.aircooled.fi/kategoria/175/sylinterikannet

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...