Guest ElBata Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Hei, kertokaapa millaisissa moottorikokoonpanoissa teillä on ollut vakio kaksreikäkansista sovelletut versiot käytössä. Toiset tuntuvat avartavan niitä surutta isoillekin putkille ja toiset sanovat, että ne vääntyilee ja halkeilee avartamisen ja porttaamisen myötä. Onko vakiokansien heikkojen kohtien hitsaaminen (paksuntaminen) järkevää tai edes mahdollista? Lähinnä kiinnostaisi vakiokansien kestävyys 1600-2000cc katukäyttöön rakennetussa konepaketissa, josta löytyy vakiota enemmän voimaa, mutta puristukset olisi maltilliset. Suuret kiitokset vastauksista jo etukäteen! Quote Link to comment
-Alex- Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Vakiokansi riittää 130 - 150+ heppaan saakka isompien venttiilien kera, miksei enemmänkin jos ei laske 2-3mm enempää. Vakiokantta ei voi kovin paljoa laskea varsinkaan isoja sylintereitä käyttäessä, koska ei ole materiaalia tarpeeksi alla. Jos uusia kansia aiot alkaa avartaan, suosittelen samaan hintaan aircooledin pro street ym kansia, näissä on vähän enemmän materiaalia porttaamista ja laskemista varten sekä isommille venttiileille tehty seetit. Kautta aikojen on vakiokansiin lisätty hitsaamalla materiaalia, mutta se ei ole enään kannattavaa kun on CB:ltä saatavana kansi johon ei tartte lisätä materiaalia. http://www.aircooled.fi/kategoria/175/sylinterikannet Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.