Geronimo Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Case: Kupla -62 johon on entinen omistaja vaihtanu sähköt 12V. Toiminut suht jees ennenkuin sain kuningasideana siistiä johdot vähemmälle ja niin että tiedän ite mihin mikäkin johto menee ja mistä tulee virta mihinkin. Eli kaikki johdot irti sulakepesästä ja hätävilkkukytkin pois johtoineen. Sitte uudestaan kaikki paikoilleen kaavion mukaan. Eli poistin hätävilkkukytkimen johtoineen ja kytkin kaikki uudelleen, muuten hyfä mutta kun laittaa virta-avaimesta virrat niin rupee vilkkurele napsuun järettömästi. Jos laitan vilkkukytkimestä vilkun vasemmalle toimii se oikein ja napsutus lakkaa mutta ei "nolla" asennossa tai oikealle kytkimestä valittuna. Eli järjeton releen napusutus jatkuu. Vika siirtyy jos vaihdan vilkkukytkimen johtojen paikkaa, minähän tuumasin et vika täytyy olla vilkkuviiksessä ja purin sen ja testasin. Ei auttanu yhtään. Tallista löytyi samanlainen vilkkuviiksi joka tekee saman vian kun sitäkin kokeilin. Johtuuko tämä poistetusta releestä joka toimi hätävilkuissa? (rele 411941583B)? Vilkut on kytketty kaavion mukaan. WTF? Toki kuplsta löytyy moottoritilasta tavaraa mitä ei tossa kaaviossa näy mutta ei pitäs vilkkujen toimintaan vaikuttaa? Vai onko mulla kaikki jo kokeillut viikset rikki? Tulipas pitkästi avauduttua... Quote Link to comment
Geronimo Posted June 29, 2013 Author Share Posted June 29, 2013 Tämähän sitten ratkesi omaan tyhmyyteen, olin laittanut mittarin merkkivaloille maadoituksen virran sijaan. Hoksasin yhtäkkiä että eihän lataus- ja öp-valokaan pala kun virrat laittaa päälle, tästä sitten hokasin että eihän esim. öp-anturilta virtaa mittarille tule vaan maita. Lyön hetken päätä seinään... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.