Guest Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Eli 1303S:n vakio-1600nen kone pärähti käyntiin talvisäilytyksen jälkeen, jonka jälkeen sammui jonkin ajan päästä. Olin löytävinäni piikin kärjistä, joten päätin uusia kondensaattorin, kärjet ja pyörijän saman tien. Tämän jälkeen aloin säätämään ajoitusta staattisesti koetinlampun avulla. Hämmästykseni oli kuitenkin suuri, kun merkkivalo paloi koko ajan! Toinen pää puolan + -navassa (eri, kuin se, johon konkka tulee kiinni, eikö?). Pyörittelin konetta käsin täyden kierroksen, mutta koetinlamppu ei sammu millään. Mielestäni teen tämän samalla tavalla kuin ennenkin - olenko unohtanut jotain olennaista? Quote Link to comment
multanen Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 No jos toinen johto on maassa niin toisen voi laittaa vaikka siihen puolan miinuspuolen johtoon (siis siihen mihin kondensaattorikin tulee). Tällöin lamppu syttyy kun kärjet aukeavat. Quote Link to comment
Guest Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Suuret kiitokset - näinhän se tietenkin on! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.