Guest beex64 Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Vinkkejä korin pohjatöihin.Kannattaako rapsuttaa peltipinnalle.Millä tavalla saadaan paras tulos.Maalinpoistoaineella,hiomalla....Miten paljon kannattaa hiekkapuhaltaa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 itte oon tehny näin: 80 santapaperi hiomakoneeseen, ja vetää sillä viimeiselle pohjamaalille asti. Sitten 240 paperilla. Jos ilmenee ruostehuokosia, merkkaan ne tussilla ympyröiden ja puhallan varovasti paikasta riippuen. Sitten pyyhkien pinta asetonilla tms rasvattomalla aineella ja pohjamaali päälle. Monesti fiksuinta on oikeasti vetää auto pellille jos näyttää siltä että hyvänkin maalin alla on ruosteriskeita pilkkuja. Justiin otin työn alle yhden huonosti ylimaalatun auton, josta maali hilseili pois. Ensin kylmästi kaavittiin irtomaalit veks, sitten hiottiin liki pellille koko kiessi (tehtaan pohjamaaliin asti.) Päälle uus pohjamaali ja pintamaali. Siksi näin että etuluukussa ja ovissa oli pilkkuja tehdasmaalinkin alla (ne hiottiin pellille, kuten kaikki helmaosat) joita ei viitsi jättää muhimaan uuden maalin peitettäväksi. Kattokourut ja ovien reunasaumat korista puhallettiin myös, sillä peltitaitoksiin jää usein kupruja ruostumaan. Quote Link to comment
Guest peni Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Voiko pohjamaalin vetää tuon 240 hionnan jälkeen ja siihen sitten pintamaalin? Eikö jää naarmuja näkyviin? Quote Link to comment
Guest Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Voiko pohjamaalin vetää tuon 240 hionnan jälkeen ja siihen sitten pintamaalin? Eikö jää naarmuja näkyviin? Ei voi, pitää hioa vielä 400 jos kuivana hio, jos käsin märkänä niin loppu aina 800. Sitten pohjamaali. Tietenkin riippuu siitä mitä kelpuuttaa lopputulokseksi. Meitä on moneksi... Quote Link to comment
Guest zrx Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Tosin eikös pohjamaali pysy paremmin oikein karheassa pinnassa, tietenkin sitten pitää laittaa jokin hiontamaaliksi. Itse poistan nykyisessä rojektissa ensiksi kaiken maalin maalinpoistoaineella ja rälläkkään kiinnitettävällä terässudilla. Tuo terässuti on siinä mielessä huono, kun se kiillottaa samalla. Pellit täytyy hioa vielä hioa jossain veiheessa vaikkapa epäkeskolla. Maalinpoiston jälkeen ruosteen poistan ovista, lokasuojista ja muista korista irroitettavista osista sitruunahapossa liottamalla. Itse kori täytyy sitten hiekkapuhaltaa varovasti tarvittavista kohdista. Pellin päälle ajattelin laitaa ohuen kerroksen happopohjamaalia, siihen sitten Inertan epoksimaali, joka toimii myös hiontamaalina. Epoksin päälle pintamaali. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Inertan ku vetää 240:n päälle niin ei näy naarmut. Samalla saat tuosta hiontavärin kun vedät mustaa spraytä harsona ja hiot kunnes on musta hävinnyt! Jos vedän nanokerroksen jotain hipokallista automaalia niin saat hieroa vessapaperillakin pintaa. Meillä ei o ikinä autoa hiottu 600:sta hienommalla ees pintamaalille... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.