Guest Kaiponen Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Moro. Haulla ei löytynyt vertailujuttua noista erikokosista hihnapyöristä että miten ne vaikuttaa esim laturin toimintaan tai jäähdytyksen tehoon. Ainakin 146mm ja 133mm kokosia pyöriä oon nähny vakio koon lisäksi niin mikä on näitten erikokosten hyödyt ja haitat? Quote Link to comment
Guest pep Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 146 hihnapyörä -> vähän enemmän tehoa -> huonompi jäähdytys kuin vakiolla 133 hihnapyörä -> En laittais kuin kisakäyttöön (taas hiukan enemmän tehoa kuin edellissä ja jos kierrätetään 8000-9000rpm niin flekti ei pyöri aivan miljoonaa, hajoa ja riko kaikkea muuta) -> jäähdytys taas vielä huonompi kuin edellissä... Quote Link to comment
vwagen Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Periaatteessa jäähdytys huononee kun hihnapyörä pienenee,mutta onko siitä käytännön haittaa riippuu moottorista ja autosta mihin se on asennettu. Pakettiautoon en pientä hihnapyörää laittaisi mutta sumppupumppupyörällä(siis varmaankin tuo 133 mm)varustetulla ja kevyesti viritetyllä Kuplalla ajoin aikoinaan useamman kesän,ongelmitta,en muista oliko siinä tasa vai vaihtovirtalaturi mutta latausongelmiakaan ei ollut. Kaikissa Porsche 356 ja 912 1600 moottoreissa on 145 mm hihnapyörä ja suurimmassa osassa pieni 90 mm laturi,356:ssa 6 V ja 912:ssa 12 V(viimeiset 912:set Kuplan tehokkaamalla ja pienemmillä kierroksilla lataavalla 105 mm laturilla). Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.