Jump to content

Johtoja moottorilta hyttiin


Guest lassekoo

Recommended Posts

Guest lassekoo

Elikkäs mitenkäs kannattaa johtoja vetää moottorilta sisälle? Tarkotus olisi muutamille mittareille saada johdot vedettyä.

Alkuperäiset johdot menee ilmeisesti lämpökotelossa? Mahtuuko sinne vielä toinen kasa niitä johtoja? Ja kun moottorilta näyttää johdot menevän sen suojapahvin taakse jonnekin niin riittääkö sen pahvin pois ottaminen, vai joutuuko purkamaan kuinka paljon?

Link to comment

-73 sessa meni johtosarja moottoritilasta c-tolpan sisään ja sieltä sivuverhoilun alta takapenkin alle.

Huomioitavaa oli että c-tolppa on täynnä uretaania ja johtosarja oli todella tiukassa. Choppauksen yhteydessä kun katkaisin tolpat niin silloin sain johtosarjan pois mutta tiukassa oli silti.

t: seppo

Link to comment

C- tolpan kautta menee heittämällä vaikka siellä uretaania onkin tarvitset vain sähkömiehen kaapelin vetojousen jonka ujutat sieltä uretaanien läpi ja kaapeliksi kannattaa laittaa perävaunun valoille tarkoitettua 7x1,5mm jää muutama karva varallekin ja saat asiallisen ja siistin lopputuloksen

Link to comment
Guest TuomasK

Peräkärryn sähköjohtoa itsekin käytän ja suosittelen käytettäväksi. Maksaa lähimmässä autotarvikeliikkeessä noin 2-3 euroa metri. 5 metrin johto riittää hyvin moottoritilasta mittariston taakse.

Link to comment

ite ku vedin mittareille johtoja, tuuppasin jonkun 10 mm kierretangon viistosti moottoritilasta yläviistoon c-tolpan sisään, jotta sain uretaaniin reiän, siitä vetojousella narut keulapellin alle, meni ihmettelyjen kanssa vissiin 10 min kaikkiaan.

Link to comment
  • 1 month later...
Guest lassekoo
pieni reikä vaan paloseinään nii se on siinä.

 

Miksi siihen nyt olis reikä pitänyt porata?

Tuli kyllä ton alkuperäsen johtosarjan kyljessä hyvin nätisti sisälle.

Link to comment
Guest jipari

Otin diaknoossi palikan tuliseinästä veks, mutta jätin johdot paikalleen katkaistuna, jotta tarvittaessa vain tinaan johdon yhteen niistä kiinni ja vetäisen uuden tilalle.

Link to comment
  • 3 years later...
Guest PaKe

Herätellään tämäkin taas eloon, pitäis saada öljynpainemittarille signaalipiuha eli koneelta etupellin alle. Se normi läpivientipaikka ilmeisesti konehuoneessa vasemmassa yläkulmassa? Sinne ainakin piuhaa menee aikas paljon, mutta mistähän ne tulee pihalle? Takapenkin alla kuskinpuolella kyljessä oli joku reikä mistä tuli joku kaapeli, sekin näytti tulevan edestäpäin enkä rautalangalla tai millään muullakaan ole päässyt läpi mistään.

Ja mikä on sähkömiehen vetojousi? Kuinka pitkä pitäis olla ja lykätäänkö se sitten sieltä konehuoneen vasemmasta yläkulmasta niin pitkälle, että pullahtaa jostaki pihalle?

 

Kyseessä laikalla raiskattu -72 kupla, joten sitä mainittua c-pilaria ei enää ole.

 

 

Edit: siis esim. tämmönen vois ratkoa ongelman? vetojousi

Link to comment
Guest PaKe

Noh tämäkin jo ratkes, naapuri kävi kattomas mitä mä oikee ährään ja anto jousen lainaan.. On muuten aika hyvä keksintö, minä kun en tommosesta oo kuullukkaa niin oon aina äheltäny rautalankojen ym. kans, että sitä osaa olla. Ja hitto ku ei ollu sitä peräkärryn piuhaakaa ny tähän hätään, olis saanu tosiaan vähä enempi piuhoja samalla vaivalla.. stana.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...