Guest PeXi Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Nyt kun kone on koekäytetty. Niin alkaa rungon puunaus. Vaihdelaatikko pitäisi irroittaa. Mitä tulisi ottaa huomioon, jotta homma sujuisi lähes ongelmitta? Vetoakselit tulee kai irroittaa ensin, mutta mites vaihteensiirtäjä vaihdekepiltä? Mitä muuta? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 onks kyse irs vai heiluriakseleilla varustetusta? heiluriloota vetoakseleineen pois eli jousilaatoista pultit irti ja sitten vaan vaihteiston kumityynyistä irti plus tietty noi veijerit (kytkin/käsijarru) ja siirtäjät irti ja se on siinä juu ja startin johdot myös irti, kuten maajohtokin. Quote Link to comment
Guest hörbie Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 vaihde kepin saat irti ku avaat sen luukun sieltä takaa.onko sulla kori siinä päällä? mulla ei ollu ku irrotin ni ei tarvinnu irrottaa vetareita kuhan otti pultit irti ja kiskas ni sitte oli lotju irti :) Quote Link to comment
Guest PeXi Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Heiluriakselivarusteinen tuo kait on (kuppeli 1300 vm -70). Kori on irti rungosta. Eli huomenna irroittelemaan. Kiitoksia neuvoista! Palaan asiaan jos ongelmia ilmenee. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 juu ja muista sit et jarruillekin tulee putkistoja pitkin nesteet eli irti tai poikki kunnosta riippuen:) Quote Link to comment
Guest PeXi Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 No nyt on loota irroitettu, mutta vetarien ja niiden suojaputkien kanssa. En illalla löytänyt mistään tota vetoakselin sokkaa, joka pitäisi irroittaa. Antakaas joku paikannusneuvo, niin saan illalla alkaa puunaamaan laatikkoa ilman noita vetareita ja suojaputkia. Quote Link to comment
Guest mäksä Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 tarkootaksä sitä sokkaa mikä on siinä isoos mutteris vetarin pääs? Quote Link to comment
Sakke Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 vai sitä joka o siinä perämurikassa?se pitää vetareita paikollaan? Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Varmaan perämurikkaa.... Lodju irrallaan, suojakumit veke, akselin päätymutteri irti, jarrukilpi irti, väliholkki pois, lodjun akseliposkien sisempi poski irti laatikosta jne jne että saa putken liukumaan ulos. Akseli jää lodjuun vielä kiinni yksikseen. Ulompaa poskea ei tartte irrottaa ollenkaan. Akseliputken pois ottaminen paljastaa ison valkoisen muovisen "kukkasen", nappaa se pois tieltä. Sitten siitä akselin reiästä kun kurkkaa lodjun sisään, pitäisi näkyä iso C-sokkarengas, kärkipiikki-pihdeillä puristaa sen kasaan ja repii ulos. Sen alla on vielä iso, paksu "prikka" (varmaan 6cm ulkohalkaisija, prikan ulkokehällä yksi "kyhmy" joka istuu sille varattuun koloon ettei prikka pyöri tyhjää). Se lähtee nostamalla veke. Sitten jo lähtee vetari ja puolikuulevyt murikasta irti. Älä sekoita puolikuulevyjen paikkoja, kasattaessa kandee laittaa ne samaan paikkaan mistä ne tulikin. Muovikukkaan sipaiset vähän öljyä ja putsaat osat kunnolla ennen kasausta, ja tiivisteiden määrää vaihtelemalla haet sivuposkiin oikean tiukkuuden... akseliputki kun on asennattu paikalleen ja posken putit kiristetty, niin nostat putkea ylös ja annat painua takaisin alas pelkästään painonsa avulla.. ei saa retkahtaa holtittomasti alas vaan aavistuksen nahkea liike on hyvä. Ei saa jumittaakaan kuitenkaan. Joku muu voinee korjata jos hätäpäissäni unohdin jotain tai muistin väärin. jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.