Jump to content

kuinka startin hela pois !!


Guest wiima-62

Recommended Posts

Guest wiima-62

Joo, tässäpä vinkki kuinka startinhelan saa pois laatikosta ilma etä irroittaakonetta. Ottaa kierretapin "aloitustapin se on sellainen kartiomainen", mulle kävi just tuo M14 aloitus tappi. Kierretapin kun kääntää samallatavalla kuin tekis kierettä helansisään,,, niin kääntää 10mm lenlillä niinkauan että se pohjaa . Tän jälkeen jatkaa vain kiertämistä ja kuinka ollakkaan hela on tullut ulosreiästä,,,,,,,,,,muistelen että toi helan halkaisia on 16,5mm "ulkomitta .Että tämmöstä pyhänä pätkähti mieleen,,,,,,,,+6 astetta aurinkoa.

 

 

Seppo Lehmosta

Link to comment
Guest Mika Raussi

oiskohan tästä joku kuus tai seittämän vuotta aikaa kun ite tuli keksittyä moinen. No mutta hyvähän tää kikka on keksiä uudelleen muutamia kertoja.

Link to comment
Guest wiima-62

Joo,, luulen että kuusivolttisessa on just tuo isompireikä,mulla on jossakin 6v startti siitä vois vaikkamittailla sen akselinpaksuutta .

Mulla on tuolaatikko just 6v:sen siksi se 12v:selle onkin väljä,mut kuusivolttisessa on helan ulkomitta tuo 16,5mm,,,,,,,ja taas 12 volttisen akseli on 11mm.Just eilen mittailin. Eli kuusivolttisen startin paikalle jos asentaa 12 volttisen niiin helan mitat on seuraavat : ulkohalkaisia 16,5mm ,sisäreikä 11,o mm, pituutta helalla on 15mm.

 

 

Seppo Lehmosta

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...