Jump to content

CB 044 Magnum Plus kannet


Recommended Posts

Otsikon mukaiset kannet tilasin ja asensin viime kesänä. Nyt kuitenkin venttiilivälyksiä säätäessä huomasin kansissa 041 merkinnät, joka jäi sitten hurmiossa huomaamatta ekalla kerralla kasatessa.

 

 

Onko saamani kannet väärät? Mikä ero 041 ja 044 kansissa?

 

edit: tuli näköjään hiukan väärään paikkaan mutta eiköhän porukka sen täältäkin löydä.

Link to comment

041-virityskannet

 

Aidot 041 virityskannet, toimitetaan täydellisenä venttiileineen ja jousineen.

299.00 Kpl 041-kansi 39x32 85,5/87/88mm

 

 

044-virityskannet

 

Aidot 044 sylinterikannet täydellisenä rosteriventtiileineen ja BUGPACK'in jäykillä venttiilijousilla, vakiona myös kromimoly lautaset ja lukot. Materiaalia lisätty jo tekovaiheessa, joten kansien lämpösieto on hyvä 395.00 Kpl 044-kansi 40x35,5 85,5/87/88

 

tiedot poimittu hc:n sivuilta ....

Link to comment
041 valumerkkejä on vakiokansissakin :)

 

Jotain tällasta aattelinki et vois olla. Vai tarkotakko niitä "vakiokansia" mitä katsarille näytät? :)

Meinasi vaan päivä mennä pilalle kun vuoden jälkeen vasta huomaa että onkohan toi sitä mitä tuli tilattua :)

 

Ainahan pitäisi tarkastaa onko tuote se mitä tuli tilattua, ihmisiähän ne tavaran toimittajatkin ovat ja virheitä sattuu.

Luotettavaan palveluun kun on tottunut, niin ei edes osaa ajatella että jotain muuta kuin tilattua tavaraa saisi.

Link to comment

041 ja 044 kannet eroavat valultaan merkittävästi. 041 kannet ovat imuaukkojen päältä hyvin pitkälle vakioiden tapaiset, kun taas 044 kansissa on imujen kohdalta täytetty koko matkalta, mikä mahdollistaa voimakkaamaan porttauksen. (ja kansien pilaamisen ;)

 

Huomaa kuvassa täyttö imuaukkojen päältä:

 

DSCF1122_Normal.JPG

 

Kaikissa CB:n valmistuttamissa 044 kansissa on tietääkseni 044 merkintä, eli nuo lienevät jonkin muun valmistajan tekemät.

 

Edit-> En kylläkään ole jokaista kansiparia merkinnän osalta tarkistanut, mutta muistelisin kyllä, että kaikissa on 044 -merkintä.[/img]

Link to comment

Jepjep... Täytyypi vielä tarkemmin tarkastella noita kansia siitä imuaukkojen päältä, ja mitata että ainakin venakoot täsmäävät kun kannet repii pois viimeistään syksyllä.

 

Tuo porttaaminen jäi tekemättä viime kesänä (oli pakko saada auto ajettua edes talvisäilöön, eikä meinannut millään ehtiä). Koitin tarjota niitä V-Wauhtipisteeseen, mutta eipä huolinut silloin, sanoi että "on parempaakin tekemistä :)", ja kiire siellä tuntui olevankin.

Osaisikohan joku kertoa missä turun suunnalla olisi osaava henkilö tuohon kansien porttaamiseen? Itse ei niitä viitsisi alkaa dremelillä pilaamaan ;)

Link to comment

Vauhtipiste osaa ainakin hommansa, kokemusta löytyy ja tietysti virtauspenkki. Suosittelisin kuitenkin sitä. Tosin ei se kansien tekeminen mitään halpaa ole joten siinä ei paljon muutaman euron lähetyskulut paljon enää hinnassa paina.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

"Virtauspenkki kansilla" ei ole mitään merkitystä jos penkkiä ei käytetä kansien työstämisen välillä.

 

Kansia ei tehdä virtauspenkissä vaan niiden toimintaa ja tehtyjä muutoksia voidaan todeta virtauspenkin avulla.

 

Rakensin keväällä 2006 - 40x35.5 kannet joissa imukanava virtaa 180 hp ilman imusarjaa ja hyvin "Jokkisauto" kulkeekin näillä kansilla.

Lisäksi imukanavan saaminen hyvin virtaavaksi myös pieniltä venttiilin nostoilta ei ole helppo työsuoritus.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...