ars Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Otsikon mukaiset kannet tilasin ja asensin viime kesänä. Nyt kuitenkin venttiilivälyksiä säätäessä huomasin kansissa 041 merkinnät, joka jäi sitten hurmiossa huomaamatta ekalla kerralla kasatessa. Onko saamani kannet väärät? Mikä ero 041 ja 044 kansissa? edit: tuli näköjään hiukan väärään paikkaan mutta eiköhän porukka sen täältäkin löydä. Quote Link to comment
nalleolut Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 041-virityskannet Aidot 041 virityskannet, toimitetaan täydellisenä venttiileineen ja jousineen. 299.00 Kpl 041-kansi 39x32 85,5/87/88mm 044-virityskannet Aidot 044 sylinterikannet täydellisenä rosteriventtiileineen ja BUGPACK'in jäykillä venttiilijousilla, vakiona myös kromimoly lautaset ja lukot. Materiaalia lisätty jo tekovaiheessa, joten kansien lämpösieto on hyvä 395.00 Kpl 044-kansi 40x35,5 85,5/87/88 tiedot poimittu hc:n sivuilta .... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 041 valumerkkejä on vakiokansissakin :) Quote Link to comment
ars Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 041 valumerkkejä on vakiokansissakin :) Jotain tällasta aattelinki et vois olla. Vai tarkotakko niitä "vakiokansia" mitä katsarille näytät? :) Meinasi vaan päivä mennä pilalle kun vuoden jälkeen vasta huomaa että onkohan toi sitä mitä tuli tilattua :) Ainahan pitäisi tarkastaa onko tuote se mitä tuli tilattua, ihmisiähän ne tavaran toimittajatkin ovat ja virheitä sattuu. Luotettavaan palveluun kun on tottunut, niin ei edes osaa ajatella että jotain muuta kuin tilattua tavaraa saisi. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Jos kannet on pultattu kiinni suoraan laatikosta niitä porttaamatta jne., lienee virtausominaisuuksien puolesta lähes samantekevää mitkä kannet on kyseessä. Vai onko kyseessä ollu valmiiksi CNC-portatut kannet? Silloin luulis huomaavan eron takapuolessakin? http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1181 Quote Link to comment
Tomppa Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 041 ja 044 kannet eroavat valultaan merkittävästi. 041 kannet ovat imuaukkojen päältä hyvin pitkälle vakioiden tapaiset, kun taas 044 kansissa on imujen kohdalta täytetty koko matkalta, mikä mahdollistaa voimakkaamaan porttauksen. (ja kansien pilaamisen ;) Huomaa kuvassa täyttö imuaukkojen päältä: Kaikissa CB:n valmistuttamissa 044 kansissa on tietääkseni 044 merkintä, eli nuo lienevät jonkin muun valmistajan tekemät. Edit-> En kylläkään ole jokaista kansiparia merkinnän osalta tarkistanut, mutta muistelisin kyllä, että kaikissa on 044 -merkintä.[/img] Quote Link to comment
ars Posted June 27, 2006 Author Share Posted June 27, 2006 Jepjep... Täytyypi vielä tarkemmin tarkastella noita kansia siitä imuaukkojen päältä, ja mitata että ainakin venakoot täsmäävät kun kannet repii pois viimeistään syksyllä. Tuo porttaaminen jäi tekemättä viime kesänä (oli pakko saada auto ajettua edes talvisäilöön, eikä meinannut millään ehtiä). Koitin tarjota niitä V-Wauhtipisteeseen, mutta eipä huolinut silloin, sanoi että "on parempaakin tekemistä :)", ja kiire siellä tuntui olevankin. Osaisikohan joku kertoa missä turun suunnalla olisi osaava henkilö tuohon kansien porttaamiseen? Itse ei niitä viitsisi alkaa dremelillä pilaamaan ;) Quote Link to comment
Guest immi Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Vauhtipiste osaa ainakin hommansa, kokemusta löytyy ja tietysti virtauspenkki. Suosittelisin kuitenkin sitä. Tosin ei se kansien tekeminen mitään halpaa ole joten siinä ei paljon muutaman euron lähetyskulut paljon enää hinnassa paina. Quote Link to comment
Guest Artsi Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Forssan Tehokansi. Omia kansiani en vauhtipisteeseen veisi. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 "Virtauspenkki kansilla" ei ole mitään merkitystä jos penkkiä ei käytetä kansien työstämisen välillä. Kansia ei tehdä virtauspenkissä vaan niiden toimintaa ja tehtyjä muutoksia voidaan todeta virtauspenkin avulla. Rakensin keväällä 2006 - 40x35.5 kannet joissa imukanava virtaa 180 hp ilman imusarjaa ja hyvin "Jokkisauto" kulkeekin näillä kansilla. Lisäksi imukanavan saaminen hyvin virtaavaksi myös pieniltä venttiilin nostoilta ei ole helppo työsuoritus. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.