Jump to content

Nivelen kumin/nivelen vaihto?


Recommended Posts

Mites on viisaammat, saako ko. kuvassa olevan ylemmän nivelen pelkän kumin vaihdettua? Vai pitääkö vaihtaa koko hoito?

Ja mites toi lähtee irti kokonaisuudessaan ja vaikuttaako mihinkään esim. ohjauskulmaan tms?

Alapultin otin irti ja lähtee kyllä reijästä pois mut sitte tarvis apuva...

 

CIMG1517.JPG

Link to comment
Guest Tuoppi

moro,

 

kyl toi kulmiin vaikuttaa kun siinä on se epäkesko pala välissä, joka toimii säätönä. itte oon vaihtanu aina kummatkin nivelet kerralla koska on helppo vaihtaa kun ottaa tukivarret pois akselista, jolloin olka-akseli jää omanonnensa nojaan ja tukivarsien kanssa prässille, vanhat pois ja sit uudet tilalle. en ole tosin koskaan kysynyt saako pelkkiä kumeja...joku viisaampi voi jatkaa :)

 

-Tuomas-

Link to comment
Guest Mika Raussi

Jos vaan kumeja saa, niin voi sen vaihtaa. Raidetangon irrottajalla tai vaikka jollain muulla konstilla toi camberin säätöpala pois vaan tieltä, niin onnistuu. Merkkaat sen palan asennon vaan suhteessa olka-akseliin, niin pysyy kulmatkin kohillaan.

Link to comment

Kah suatana, mie oon kiertäny irrotinta ku mielenköyhä ekä liikahakkaan, perkule piti mennä autotallin jääkaapille ja nassauttaa pari olusta josko ois ruvennu irtoomaan mut ee prkl suostunu tulemaan ulos, uhkailin jo kyynelkaasullakin mut siinä vaan tököttää ku vero palakkalapus. No huomena annan sille kyytiä isän kätestä oikeen kunnolla.

Rupijaa lähteen ku oikeen käsketään...

 

(oon mie sielä kaapilla käyny aika usiasti senki jälkeen)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...