P_Valtonen Posted January 2 Posted January 2 (edited) 1915 Bolt-On moottori Tässä järkihintainen, kokonaan uusittu kestäväksi ja vain miedosti piristetty moottori kuplaan. Koneessa kaikki osat kunnostettu tai uusittu tarkastuksen jälkeen: Kampi hiottu 0,25 kokoon Vauhtis ei-kevennetty, 12V, 200mm, kytkinpinta sorvattu, 8-tapitettu vauhtikseen ja painotettu nipussa Kytkinlevy valintasi mukaan joko jousitettu tai jousittamaton. Asetelma on VW’n jäykistetty, Vastaan KEP-1 pitovoimaltaan. (asetelma keskirenkaalla, poista em.rengas jos et tarvia) Kiertokanget puhallettu kaapissa, yläpään helat uusittu, alalenkki kunnossa Nokka, käytetty C35, alu-rattaalla. Nostajat Febi, uudet Lohko, typ-1, 2mäntänen, 8mm pinnapultit. Ö-kanavat putsattu + tulpattu. CB’n putsarillinen uusi ö-pumppu ja kaikki moottorin laakerit luonnollisesti uutta kamaa. Pulveroitu vakio ö-pohja, vakio ö-sihvilä + Uusi DH-öljyn jäähdytin (jälkituotanto) Sylinterit / männät. AA 94/69. Uusi setti, tarkastettu (1x männän rengas välys kasvatettu) Dementiat, pulveroitu. Tönärit suoruus tarkastettu, Suojaputket tiiviteineen uudet Kannet, ei laskettu 94 aukaisun yhteydessä. Uudet venat, ohjurit&seetit rempattu, Puristukset karvan yli 1/9. Miedosti muotoiltu palotilat (kulman pyöristelty, ei muuta) Kaikki jäähdytyspellit pulveroidut Sähköissä DC laturi uusin hiilein ja remmein, Bosch valurauta jakaja (uusittu kansi + saarnaaja), Uudet silikooni syttypiuhat ja vakio lämpösen moottorin syttytulpat. Puola 3ohm Bensapuolella uudet polttoaine linjat putsareineen, joku jälkituotanto B-pumppu ja uusi FAJS 2*40 kaasari setti (sis imarit putsarit vivustot). Suuttimet: bensa130-suutinputkiF11-ilma170. 28mmkurkut, tyhjäkäynti52 ja kiihdytys55 Pakopuolella lähes uudet j-putket, paikattu 35mm 4-1 kärmes (ei ole lambdan paikkaa) + Vaimennin (putsattu / maalattu). Käyntiäänet todella maltilliset. Mulla kokemusta +35V näistä jäteöljyvatkaimista. Säädin eilen arvot pers-tuntumalla kohdalleen, painoin öljyt kanaviin pneumatiika syltyllä. Ja kun startti pyörähti, lähti mosa kerralla kuin palmun alta käyntiin ja jäi pyörimään 900-1000 välissä tyhjäkäyntiä + vastasi kunnolla kaasuu. Kerrankin oli näin helppo starttaus. Huomioitavaa (Ostaja hoitaa nämä itte ja omalla kustannuksellasi) - Loppusäädön penkissä - Bensapuolella on 8-6-8 muovinen T-haara. En luota näihin muovi osiin, lupaavatpa myyjät mitä tahansa niille käyttöikää. Itte vaihtaisin tämä rautaiseen versioon - Lisäksi multa loppui DH jäähyn kurvi + jatkopala (https://osakauppa.com/product/258/doghouse-tuuletinkopan-jaahdyttimen-pellit-mustat). Hanki nuo mistä haluat & asenna kiinni - Jakajassa nyt paikallaan wanhat putsatut kärjet. Toimii nyt OK, mutta itse vaihtaisin uudet. - Nokka / nostat sisään ajettava loppuun 20min ajan Hinta sikamainen 3200e kuvien ja selityksineen Jos ahdistaa, niin runkokoneena (ilman mtn jäähypeltejä tai lisälaitteita) 2200e o5o 339 669 yx (soitot / wasabi) Ps hihniksen poikittaispelti ei ole kunnolla asennettu kuvassa :( Edited January 20 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted January 2 Author Posted January 2 (edited) Tämmösellä saa pitkäänkin seisseen koneen ö-kanavat täyteen öljyä ja riski kuiva-startista minimoituu Sylkky pystyssä, että täytön yhteydessä sisälle jäänyt ilma poistuu ensin sylinteristä ja niiden jälkeen sisään menee 100% öljyä. Syltyn tilavuus n.1,5 litraa, loput öljyt kaadoin moottoriin sitten vakio ö-täytön kautta ennen starttausta Edited January 3 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted January 6 Author Posted January 6 (edited) Unohtu mainita: Kasuksesta on valokuvat, niin voit kattoa että laitte on selityksen mukainen. Näitä voin laittaa luonnollisesti Wasabilla tosiostajalle Koekäyttö mahdollinen. Tosin pikku hetki menee siirtelyssä, kun kone lähtee nyt tästä pukista lämpimään varastoon odottelee kevättä. Nyt kyselyt vähissä, mutta sittehän moottorit nämä myydään kun lumet alkaa sulaa maasta. Ja väku huomaa, että projeti saatiin talvella valmiiksi, mutta konehuoneesta uupuu mosa. Edited January 6 by P_Valtonen Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.