Jump to content

Möhkön alustaparannuksia??


Guest Taittopera

Recommended Posts

Guest Taittopera

Haulla sain selville että taakse kävisi 944 alumiiniset tukivarret. Mistä vuosimallista?

Eteen 944 olkaakselit, meneekö heittämällä ja mistä vuosimallista?

 

Muita ehdotuksia? (nyt haen lähinnä jousitus parannuksia, en niinkään jarruja, niitä parannellaan myöhemmin)

 

Terv. Toni Järvinen

Link to comment

tukivarret 85.5 -> eteenpäin muistaakseni. 951:stä ne löytää aina, samoin 944 S2.

 

olka-akselit...hmm....ohjausvarret osoittaa eteenpäin, jotta jos möhkössä hammastanko on akseliston etupuolella niin siltä osin käy kyllä.

 

pallonivelen voi joutua vaihtamaan, possun olkaan meni 17mm tapilla oleva....

 

mutta en mä tiedä miten jousitusta noilla varsinaisesti parannat.....ennemminkin keskittyisin möhkössä (jos haluaa pitää vakiotukivarren) etupyörän pitkittäistuennan toteuttamiseen reaktiotangolla kallistuksenvakaajan sijaan, sekä nostamaan tukivartta tarvittaessa ylöspäin (auton mataluudesta riippuen) jotta se on suorassa kun on pyörillä paino päällä, sama juttu koskee myös hammastankoa......

Link to comment
Guest kdf

Jos etutukivarsi on pherson kuplassa vaakatasossa lepotilassa niin kallistuskeskiö on lähellä maanpintaa. Lepotilassa taka-akselin kallistuskeskiö on myös lähellä maanpintaa. Jos muutat etupään geometriaa niin kannattaa tehdä se haluttuun suuntaan.

 

Porschet ja pherson kuplat ovat tulleet tehtaalta korkeammalla kallistuskeskiöllä edessä kuin takana. Tämä saa aikaan aliohjautuvuutta (eli vakautta) kun sisäänajettaessa mutkaan ja vakaampaa (enemmän aliohjautuvaa) käyttäytymistä kun mutkassa ajettaessa nostetaan kaasua. Maanpinnassa edessä saattaa olla ihan hyvä lähtökohta.

 

Kuten tommi mainitsikin, auraus- sekä camberjäykkyyden parantaminen on varmasti parempi lähtökohta kuin porsche osien lisääminen. Tässä on se ongelma että mitä täsmällisemmän ja herkemmän jousituksestasi teet, sitä enemmän mölyä ja värinää välittyy ohjaamoon.

 

Muita parannuksia? Auton vääntöjäykkyyden parantaminen, Jousituksen sekä vakaajien optimointi käyttötarkoitukseen, Iskunvaimentimien päivitys... Loppujen lopuksi alustassa on kyse renkaista ja niiden pidon optimoinnista, sääntönä on että mitä paremmat renkaat, niin sitä lujempaa mennään.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...