Guest Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Osui surffatessa silmiin Muffler Miken testi, jossa kaytettiin ikkunallista venttiilikoppaa jotta nakisi paljonko oljya keraantyy venakopan taakse moottorin kaydessa eri kierrosluvuilla. Yllattavan paljon... 5000rpm kohdalla vasemman puolen koppa on aariaan myoten taynna. Oikealle puolelle ei tule juuri mitaan, koska lohkon koko oikea puoli saa paljon vahemman oljya. Mutta vasen, 3 & 4 pytyn puoli tulee akkia tayteen oljya. Kyseessa kisakone, stroker kampuralla muistaakseni. Hieman pienempi vaikutus vakiokampuralla jne.. Tassa kuvat 3/4 puolen kopasta: Tyhjakaynnilla: http://www.mufflermike.com/750.jpg 2500rpm: http://www.mufflermike.com/750.jpg 3000rpm (puolillaan oljya): http://www.mufflermike.com/752.jpg 5000rpm (aivan taynna): http://www.mufflermike.com/753.jpg Tuo oljymaara siis vaan lilluu venakopassa ja on pois oljypohjasta. Mielenkiintoinen testi, kuulin tasta jo aikaa sitten mutta nyt vasta osui silmaan kuvat. Jan Quote Link to comment
Guest Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Erittäin mielenkiintoinen juttu. Mutta se mitä jatkossa, on vielä mielenkiintoisempaa. Eli mistä öljy tulee, tai ei poistu. Mun mielestä syy on, että kampuran pyörimisestä johtuen öljy ei pääse veks kunnolla suojaputkia pitkin. Jeesis vois olla ulkopuoliset letkut/putket venakopista suoraan öljypohjaan. Quote Link to comment
Guest Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Juu siis kampiakseli sita sinne lappaa avonaisista tonarien suojaputkien paista. Ei kerkea valumaan takaisinpain kun uutta tulee koko ajan sisaan. Suojaputkien viettokulma on varsin pieni. Pitempikaulaisista suojaputkista voi olla hyotya, en ole kokeillut eika tuokaan heppu, kun silla on erikoisemmat suojaputket kaytossa ja vakiotyyliset ei valttamatta kay sille ollenkaan. (tangot hinkkais putken haitariosaan kiinni isolla venanostolla) Jan Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 eikös kys herra laittanu myös letkut venakoppiin tuon öljyn vähentämiseks Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Heh, ei saata huohotussysteemit pelata tuollaisessa tapauksessa, niitä kun venttiilikoppiin paljon asennellaan. Eipä olis uskonu että tosiaan noin paljon öljyä kertyy tuonne venakoppiin. Quote Link to comment
joksa Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Heh, ei saata huohotussysteemit pelata tuollaisessa tapauksessa, niitä kun venttiilikoppiin paljon asennellaan. Eipä olis uskonu että tosiaan noin paljon öljyä kertyy tuonne venakoppiin. Oikein tehty huohotin auttaa. Eli uutta ilmaa venakoppiin ja alipainetta lohkoon. Quote Link to comment
Guest Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Kys. herrasmies puhkoi oljypohjan kylkeen reiat letkuille, joka auttoi oljyn valumista lisaoljypohjaan nopeammin. Siis letkut vakio oljypohjasta lisaoljypohjaan. Vain tuolla 3/4 puolella, toinen puoli kun ei karsi tosta ropleemasta. Venakopissa ei ollu tuuletusta. Jan Quote Link to comment
vw54 Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 aihetta sivuten. Itsellä voutaa öljyä ainakin ylempiä pinnapultteja myötä kannen ulkopuolelle. Öljyä valuu pinnapulttien reistä kannen takaa j-putkien päälle ja mukava palannen öljyn katku on päällä aina. Auttaakohan lukiteliiman , yms laitta pinnapulttien muttereihin kyseisen ongelman poistamiseksi? Quote Link to comment
Guest Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 ylemmat pinnapultit eivat ole oljytilassa. alemmat on, ja niiden aluslevyjen alle pitais laittaa asennettaessa tiivisteliimaa just ton takia. Quote Link to comment
Guest VW Hanski Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Minkälainen on oikein tehty huohotusjärjestelmä ? Quote Link to comment
Guest Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Minkälainen on oikein tehty huohotusjärjestelmä ? Katto vakiokoneesta :) Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.